خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

0
۵۲,۸۳۳

باید به شما بگوییم که بخشی از شایعاتی که درباره سری گوشی های آیفون 14 شنیده اید درست و برخی نادرست هستند. بخش ارتباط ماهواره ای این شایعات درست بوده و وجود مدل آیفون 14 مکس نیز اشتباه بوده است. اما با کنار گذاشتن شایعات ، معرفی محصولات شب گذشته کوپرتینو پیامد های مهمی برای گوشی‌ های غیر پرو اپل دارد.

اول از همه ، مدل مینی دیگر وجود ندارد. آیفون 14 6.1 اینچی کوچکترین و ارزانترین گزینه است. این سری همچنان دارای چهار عضو با اضافه شدن یک مدل 6.7 اینچی غیر پرو است که نام آن آیفون 14 پلاس می باشد.

پلاس بهترین باتری در سری جدید آیفون را به همراه دارد ، بله ، حتی بهتر از  مدل ‌های آیفون 14 پرو. می‌توانید تا 26 ساعت ویدیو در پلاس ، تا 20 ساعت در در مدل عادی آیفون 14 و 19 ساعت در آیفون 13 قدیمی ‌تر تماشا کنید. اندازه اضافی همچنین به اپل این امکان را می‌دهد تا سیستم خنک‌کننده را برای ارائه عملکرد بهتر بهبود بخشد.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

اپل تصمیم گرفته تا در دو مدل اول از تراشه A15 سال گذشته استفاده کند. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این نسخه با پردازنده گرافیکی 5 هسته ای همراه است که به جای نسخه های 4 هسته ای گوشی های مدل عادی و مینی در سری جدید قرار گرفته است. بنابراین 18 درصد افزایش عملکرد گرافیکی را نسبت به مدل‌ های غیر پرو قبلی ارائه می‌ کند.

اپل در قدرت پردازش پیشتاز بوده ، بنابراین ادعا می ‌کند که همچنان برتری عملکردی نسبت به گوشی های اندروید با هر قیمتی دارد. و بخشی از این قدرت پردازشی برای بهبود کیفیت دوربین به کار رفته است.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

آیفون 14 و 14 پلاس همچنان از دوربین های 12 مگاپیکسلی استفاده می کنند. دوربین اصلی از سنسور بزرگ ‌تری با پیکسل‌های 1.9 میکرومتری (از 1.7 میکرومتر در مدل قبلی) و دیافراگم f/1.5 روشن ‌تر از سری قبلی است. نتیجه نهایی این است که در مقایسه با دوربین آیفون 13 ، این سنسور 49 درصد نور بیشتری را جذب می کند.

این فقط مزیت سخت افزاری خام نسبت به مدل سال گذشته است. پردازش نرم‌افزار چیزی را به ارمغان می‌آورد که اپل آن را موتور فوتونیک می‌ نامد که بر پایه Deep Fusion بنا شده است. موتور فوتونیک به طور چشمگیری عکس‌ های در نور کم را بهبود می ‌بخشد. در مقایسه با آیفون  13، اپل وعده 2 برابری در دوربین جلو ، 2 برابری در دوربین اولتر اواید و 2.5 برابری در دوربین اصلی جدید را می ‌دهد.

همچنین حالت Action Mode جدید را داریم که به نوعی مانند یک دوربین اکشن کار می‌ کند. تثبیت ‌کننده بهتری را فراهم می ‌کند ، بنابراین نیازی به گیمبال ندارید و همچنین از فیلم‌برداری در حالت Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌ کند. با این حال ، دوربین همچنان در وضوح 4K و 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

هر دو مدل آیفون 14 هنوز از طراحی ناچ برای دوربین TrueDepth استفاده می کند، با این حال ، اکنون برای اولین بار این دوربین دارای فوکوس خودکار است. همچنین، پیشرفت ‌های سخت ‌افزاری به آن اجازه می‌ دهد تا 38 درصد نور بیشتری برای عملکرد بهتر در نور کم جذب کند که بخشی از آن به لطف دیافراگم روشن‌ترf.1/9  است.

ویژگی ماهواره ای مستلزم طراحی سخت افزار سفارشی و نرم افزار سفارشی کاملا جدید بوده تا ارسال پیام به ماهواره بدون آنتن های حجیم امکان پذیر شود. این سرویس فقط متنی است و بیشتر برای مواقع اضطراری استفاده خواهد شد ، اما از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می ‌کند ، بنابراین زمانی که سرویس های نجات در راه هستند به شما اطلاع داده می‌ شود. برنامه Find My همچنین می‌تواند موقعیت مکانی شما را با دوستان به اشتراک بگذارد تا آنها بتوانند شما را زیر نظر داشته باشند.

می‌توانید پیام ‌های سفارشی بنویسید تا وضعیت خود را توضیح دهید ، اما وقتی قرار است سرعت و عکس العمل سریع زندگی شما را نجات دهد ، چندین سؤال ویژه آماده شده به شما امکان می‌ دهند تا تنها با چند ضربه یک پیام SOS دقیق ارسال کنید. در مکان هایی که دید واضحی از آسمان دارید ، پیامی را می توان در حدود 15 ثانیه مخابره کرد ، اما اگر درخت ها بالای سر شما وجود داشته باشد ممکن است این کار چند دقیقه طول بکشد. این سرویس ماهواره ای در ماه نوامبر برای کاربران ایالات متحده و کانادا راه اندازی می شود و خریداران آیفون 14 یک اشتراک 2 ساله رایگان را از آن دریافت می کنند.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

سری جدید آیفون 14 به لطف شتاب ‌سنج جدیدی که می‌تواند تا 256G را تشخیص دهد ، دارای قابلیت تشخیص تصادف است.

در مورد آیفون‌هایی که فقط eSIM دارند ، در حال حاضر فقط برای ایالات متحده در دسترس هستند. اپل توانایی تعویض سریع بین چندین eSIM و اضافه کردن اپراتورها را بدون مراجعه به یکی از دفاتر آنها تبلیغ کرده و همزمان دو eSIM پشتیبانی می شود.

از 9 سپتامبر (جمعه) می توانید آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را سفارش دهید. آیفون 14 عادی قیمت نسخه قبلی خود را با برچسب 800 دلار حفظ می کند و در 16 سپتامبر (25 شهریور) در دسترس خواهد بود. آیفون 14 پلاس از 900 دلار شروع می شود و چند هفته بعد در 7 اکتبر (15 مهر) در دسترس خواهد بود. این قیمت ها برای مدل های 128 گیگابایتی است ، ظرفیت های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی نیز وجود دارد.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

پس از رونمایی از آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ، اپل همچنین اقدام به نمایش طیف به روز شده Pro از گوشی های هوشمند خود کرد. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با دوربین های جدید ، طراحی ناچ جدید و چیپ ست جدید عرضه می شوند.

تغییر بصری اصلی که متوجه آن خواهید شد بریدگی کپسولی شکل در بالای صفحه است. کوچکتر از بریدگی قدیمی است و این به دلیل این واقعیت است که دوربین های داخل آن اکنون 30 درصد کوچکتر هستند. سنسور مجاورت نیز برای کمک به زیر نمایشگر منتقل شده است. البته اپل نمی ‌توانست نام این بریدگی را بیان کند: جزیره پویا به این شکل نامیده می ‌شود. چرا که اپل در حال بازی با پیکسل های سیاه اطراف بریدگی واقعی است تا جلوه های پویا ایجاد کند.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

فضای اطراف ناچ تغییر می‌ کند تا دسترسی آسان‌ تر به کنترل‌ های فعالیت ‌های پس ‌زمینه جاری مانند نقشه‌ ها یا موسیقی یا تایمر را امکان ‌پذیر کند. برنامه‌ های شخص ثالث نیز می ‌توانند از این بخش بهره ببرند. برای مثال ، می‌ توانید امتیازات ورزشی را در آنجا دریافت کنید.

خود نمایشگر ، 6.1 اینچی در پرو و ​​6.7 اینچی در پرو مکس بوده و اکنون روشن تر است. میزان روشنایی حداکثر 2000 نیت برای محتوای HDR و دارای یک کنترلر جدید است که از نرخ تازه سازی تا 1 هرتز پشتیبانی می کند. این بدان معناست که صفحه نمایش همیشه روشن بالاخره در یک محصول اپل ، منحصر به فرد در مدل های پرو ، در دسترس است. زمان ، ویجت‌ ها و فعالیت ‌های زنده با یک نگاه در این نمایشگر همیشه روشن قابل مشاهده خواهند بود.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

دوربین اصلی در پشت دارای یک سنسور “چهار پیکسلی” است که برای اپل اولین است اما در حال حاضر در دنیای اندروید قدیمی محسوب می شود. این سنسور دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی است و به طور پیش فرض گوشی با وضوح 12 مگاپیکسل فیلمبرداری می کند. این دوربین دارای دیافراگم f/1.78 و اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر قبل از قرارگیری – 2.44 میکرومتر با باینینگ (سیستم ترکیب پیکسل) است. همچنین تثبیت کننده سنسور شیفت نسل دوم و همچنین پیکسل های فوکوس کامل را دریافت می کنید.

سنسور اصلی با رزولوشن بالا با برش از وسط ، یک مرحله زوم میانی جدید 2 برابری در برنامه دوربین را امکان ‌پذیر می‌ کند که برای عکس ‌های حالت پرتره عالی است. یک دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض ، با پیکسل‌ های بزرگ 1.4 میکرومتر ، ارائه تصاویر واضح ‌تر با جزئیات بیشتر و بهبود در عکس‌ های ماکرو نیز در دسترس است. در نهایت ، دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری هنوز هم وجود دارد و دارای لرزشگیر اپتیکال است.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

تراشه A16 Bionic در قلب این دو دستگاه قرار دارد و دارای یک CPU شش هسته ای با دو هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است. به طور کلی تراشه جدید به گفته اپل تا 40 درصد سریعتر از رقبا است. در حالی که دو هسته با عملکرد بالا 20 درصد انرژی کمتری از هسته های A15 نیاز دارند. موتور عصبی 16 هسته ای موجود در A16 قادر به انجام 17 تریلیون عملیات در ثانیه است. در حالی که تراشه گرافیکی  5هسته ای با 50 درصد پهنای باند حافظه بالاتر عرضه می شود.

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در رنگ های مشکی ، نقره ای ، طلایی و بنفش تیره با 128/256/512 گیگابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه خواهند شد. پیش ‌سفارش ‌ها از جمعه ، 9 سپتامبر آغاز می‌شود و در 16 سپتامبر (25 شهریور) در دسترس خواهد بود. قیمت در ایالات متحده مانند سال گذشته باقی مانده است. آیفون 14 پرو از 999 دلار شروع می‌ شود ، در حالی که قیمت مدل پایه آیفون 14 پرو مکس از 1099 دلار شروع می‌شود. مانند مدل‌ های ارزان ‌تر آیفون 14 غیر پرو ، این مدل‌ ها نیز سینی سیم‌کارت را برای بازار ایالات متحده حذف کرده و فقط به eSIM متکی هستند.

خانواده گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند

نظر شما درباره مدل های جدید تلفن های همراه آیفون 14 اپل چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here