دولت آمریکا سرمایه گذاری در شرکت هواوی به همراه 58 کمپانی چینی دیگر را ممنوع اعلام کرد

4
۱۹,۷۸۵

در آخرین قسمت از مسابقه ژئوپلیتیک ایالات متحده و چین ، رئیس جمهور این کشور یعنی جو بایدن در حال اجرای دستورالعمل جدیدی است که سرمایه گذاری در 59 شرکت چینی از جمله هواوی را از تاریخ 2 آگوست (11 مرداد) ممنوع می کند. تصمیم جدید مانع از سرمایه گذاری ایالات متحده در شرکت های چینی خواهد شد که مشکوک به ارتباط با حزب کمونیست و ارتش چین هستند.

شرکت بزرگ سازنده تراشه و چیپ چینی یعنی SMIC نیز به هواوی در این لیست پیوسته است ، اپراتور مخابراتی China Mobile ، شرکت نظارت تصویری Hikvision و انبوهی از شرکت های بخش دفاعی چین نیز در این لیست بلند بالا دیده می شوند. یک مقام ارشد آمریکایی تایید کرده که احتمالا شرکت های چینی دیگری در ماه های آینده به این لیست اضافه می شوند.

به نظر من استفاده از فن آوری نظارت چینی در خارج از PRC (جمهوری خلق چین) و توسعه یا استفاده از فن آوری نظارت چینی برای تسهیل سرکوب یا نقض جدی حقوق بشر تهدید هایی غیرمعمول و عجیب و غریب است که منشاء آنها به طور کامل یا اساسی در خارج از ایالات متحده و به امنیت ملی ، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده مرتبط بوده و بدینوسیله دامنه موارد اضطراری ملی را که در فرمان اجرایی 13959 اعلام شده است ، گسترش می دهم تا تهدیدات را برطرف کنم. جو باید ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.

دولت آمریکا سرمایه گذاری در شرکت هواوی به همراه 58 کمپانی چینی دیگر را ممنوع اعلام کرد

با اعمال تحریم های جدید ، رئیس جمهور بایدن در حال تقویت موضع سختگیرانه علیه شرکت های تحقیقاتی اطلاعات و امنیت چین است که در دوره چهار ساله دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به اوج خود رسیده بود. شرکت ها و اشخاص سرمایه گذاری آمریکایی مجاز به واگذاری هرگونه وجوه در شرکتهای تازه ممنوع شده در طی یک سال هستند.

باید دید که آیا دیگر سازندگان عمده گوشی های هوشمند از چین نیز به این لیست اضافه می شوند یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا رسانه های اجتماعی و پلتفرم های پیام رسان چینی مانند Tik-Tok و WeChat تحت ممنوعیت های مشابه قرار می گیرند یا خیر.

نظر شما درباره این حرکت ایالات متحده چیست؟ آیا سرانجام این کار به نابودی شرکت های چینی یا ریزش سهام و افت فروش آنها خواهد انجامید؟

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

4 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان متاسفانه چینی ها در تحریم شدن مانند ما شدندو در فشار قرار میگیرن اما چون مسئولین اونها بمانند مسئولین ما خود باخته و ترسو و بزدل نیستند حقیقتا اولش کمی ضرر میدهند و معمولش هم همینه اما خیزشی که این فشار در خودباوری بیشتر چینی ها بوجود میاره حقیقتا به ضرر امریکا و متحدانش تموم میشه

    پاسخ

  2. تا به امروز شاید ۹۰ درصد اجناس بازار الکترونیک جهان متعلق به شرکتهای آمریکایی و ژاپنی وکره ای و آلمانی بودن که همگی رقابت بر سر کیفیت بود به خصوص ژاپن که هر وسیله ای میساخت درجه یک بازار بودن ولی متاسفانه چند سالیه که تو خیلی از بازارها چینیها بازارو در دست گرفتن و کیفیت رو فدای کمیت کردن در حالی که بقیه شرکتها رو به در میکنن.اگه همین رویه ادامه داشته باشه یعنی امروز بخر فردا پرت بده پس فردا دوباره بخر.
    برای نمونه تا چند سال پیش در بخش موبایل شرکتهای ژاپنی(سونی اریکسون قدیم) تایوانی (نوکیا) و کره ای (ال جی و سامسونگ) و آمریکایی (اپل و بلک بری) بازار رو در دست داشتن که یکی بهتر از دیگری بود چه از کیفیت چه مقاومت ولی امروز چه… فقط قیمت پایینتر ولی عمر کمتر…

    پاسخ

  3. قطعا همانطور که روی فروش هواوی تاثیر گذاشت روی بقیه ی این شرکتها هم موثره. مقامات آمریکا چقد دیرفهمیدند با پول سرمایه دارانشان درحال تقویت رقیبشان هستند!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here