رشد فروش سامسونگ، افت هواوی و اپل در جایگاه سوم در ماه آگوست

1
۲۳,۷۱۲

در پایان ماه آگوست (مرداد-شهریور)، شرکت کره ای سامسونگ موفق شد تا در بازار گوشی های هوشمند در جایگاه اول بایستد. بر اساس گفته های تحلیلگران شرکت Counterpoint Research، کره ای ها موفق شده اند تا کنترل 22 درصد از بازار گوشی های هوشمند را بدست بگیرند که دستاورد بدی محسوب نمی شود. نیمه اول سال 2020 تقریبا برای تمامی شرکت های تولید کننده تلفن همراه سخت گذشته است که آن هم به خاطره دنیاگیری بیماری کووید-19 بوده و بحران جهانی پس از آن. اما به نظر می رسد که این شرایط کم کم در حال حل شدن است.

آمریکایی ها نیز کار خود را به خوبی انجام داده اند و باعث شده اند تا با محروم شدن هواوی فروش محصولات این شرکت هم مختل شود. در نتیجه اکنون هواوی در رتبه دوم ظاهر شده و تنها 16 درصد از بازار را در اختیار دارد. جالب است بدانید که شرکت چینی هواوی از آپریل سال گذشته همیشه در رتبه اول حضور داشته و اکنون جایگاه خود را از دست داده است.

رشد فروش سامسونگ، افت هواوی و اپل در جایگاه سوم در ماه آگوست

سامسونگ موفقیت خود را مدیون بازار هند است، جایی که توانسته است جایگاه خود را تثبیت کند. اما حتی در اینجا هم سیاست بر موفقیت شرکت در بازار محلی تاثیر خودش را گذاشته است. احساسات ضدچینی حاکم در ماه های اخیر به دلیل اختلافات ارضی هند و چین منجر به افزایش تقاضا برای محصولات سامسونگ و تحریم کالاهای چینی شده است.

در جایگاه سوم در پایان ماه آگوست، اپل قرار گرفته است که سهم کوپترنیو ها از بازار 12 درصد تخمین زده شده است. رتبه چهارم بازار هم با کسب 11 درصد از فروش گوشی های هوشمند به شرکت چینی شیائومی می رسد.

هزینه تلفن های هوشمند طی چند سال گذشته تغییر کرده است. برچسب قیمتی بالا رفته و این یک روند برگشت ناپذیر است. مولفه های قیمت تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و این بحران به افزایش قیمت ها کمک کرده است. بنابراین، تحلیلگران و آنالیزور های شرکت Counterpoint Technology، با تجزیه و تحلیل وضعیت بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری، دریافته اند كه متوسط قیمت دستگاه های تلفن همراه در مقیاس جهانی 10 درصد رشد كرده است.

رشد فروش سامسونگ، افت هواوی و اپل در جایگاه سوم در ماه آگوست

کارشناسان بر این باورند که از جمله عواملی که منجر به افزایش قیمت ها می شود، کاهش فروش بازار گوشی های هوشمند و جرکت به سونی فناوری 5G است زیرا دستگاه های بیشتری با پشتیبانی از شبکه های نسل پنجم ظاهر می شوند. اما به هیچ وجه ارزان نیستند. این افزایش در متوسط هزینه تلفن های هوشمند و کاهش نسبتا ناچیز در بخش دستگاه های پریمیوم – 8٪ در برابر – 23٪ کاهش در بازار تلفن های همراه به طور کلی است.

به طور طبیعی، کاهش تقاضا منجر به این واقعیت شد که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند نتوانستند مانند سال گذشته درآمد کسب کنند. افت درآمد به طور متوسط و تا به الان 15٪ بوده است.

رشد فروش سامسونگ، افت هواوی و اپل در جایگاه سوم در ماه آگوست

اپل همچنان در سه ماهه دوم سال جاری با 34 درصد فروش، بیشترین سود فروش تلفن های هوشمند را کسب کرده است. علی رغم تحریم ه ، 20 درصد درآمد برای هواوی بوده است. سامسونگ 17٪ ، Vivo 7٪ و Oppo 6٪.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here