سامسونگ در حال ساخت سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی

3
۱۳,۷۶۴

احتمالا شما هم با خواندن تیتر این خبر سرتان سوت کشیده و باور نمی کنید به یک باره در طی دو سال از سنسور 48 مگاپیکسلی به 108 و اکنون 600 مگاپیکسلی رسیده باشیم اما به لطف کره ای ها اکنون این مگاپیکسل های بیش از حد زیاد به واقعیت تبدیل شده اند!

بر اساس گفته های یکی از افشاگران ، که به نظر می رسد روابط داخلی خوبی هم با شرکت سامسونگ دارد ، وی تایید کرده است که این کمپانی ساکن کره جنوبی در حال کار بر روی یک سنسور 600 مگاپیکسلی است. این شخص برای باور پذیر تر کردن سخنانش ، یک اسلاید که ادعا می کند مربوط به کنفرانس داخلی سامسونگ بوده و به اسناد ارائه این طرح ربط دارد را منتشر ساخته است. خلاصه باید گفت که می توان این اقدام سامسونگ را باور کرد.

نکته هیجان انگیز این قضیه اینجاست که در اسلاید فاش شده اطلاعات جالبی را می توان بدست آورد ، از برخی ویژگی های اولیه تا انگیزه های پشت این پروژه. گفته می شود از آنجایی که این روز ها استریم ویدیو با کیفیت 4K و به تازگی 8K باب شده است ، سامسونگ می خواهد این مسئله را با اتکاء به سنسور های بزرگتر حل کند که همین کار باعث خواهد شد تا بزرگنمایی بر روی ویدیو منجر به کاهش جزئیات و کیفیت ویدیو نشود.

سامسونگ در حال ساخت سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی

سنسور ISOCELL استفاده شده در این فناوری 600 مگاپیکسلی قرار نیست به این زودی ها پایش به گوشی های هوشمند باز شود ، چرا که سامسونگ ابتدا باید مشکلات دوربین که سر راه این پروژه قرار گرفته است را حل کند. سنسوری با اندازه بزرگ 1/0.57 اینچ ، به طور کل 12 درصد از بدنه پشتی گوشی را اشغال خواهد کرد و بیرون زدگی به اندازه 22 میلی متر از خود به جا خواهد گذاشت. چرا که به هر حال ، درباره سنسوری صحبت می کنیم که 600 مگاپیکسلی بوده و اندازه هر پیکسل آن 0.8 اینچ است.

به صورت تئوری ، می توان گفت که سنسور 600 مگاپیکسلی با اندازه هر پیکسل 0.8 میکرون با ترکیب پیکسل ها یا همان Pixel Binning به صورت 3 در 3 مساوی است با یک سنسور 66.67 مگاپیکسلی با اندازه هر پیکسل 2.4 میکرون. یا در صورتی که امکان پذیر باشد ، سنسور 600 مگاپیکسلی با اندازه هر پیکسل 0.8 میکرون با ترکیب پیکسل ها یا همان Pixel Binning به صورت 7 در 7 مساوی است با یک سنسور 12.24 مگاپیکسلی با اندازه هر پیکسل 5.6 میکرون.

هدف سامسونگ از این کار هر چیزی که هست هنوز مشخص نیست اما بیرون زدکی دوربین گوشی به اندازه 2 سانتی متر به شدت عذاب آور است. نظر شما کاربران اکسپریان در اینباره چیست؟

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

3 دیدگاه ها

  1. آقا یکی ترمز اینا رو بکشه آخه ۶۰۰ مگاپیکسل ؟! فکر کنم با این روندی که داریم پیش میریم تا چند سال دیگه دوربین ۶۰۰۰ مگاپیکسلی هم بزنن اینا !

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here