بخش گوشی های سونی اکسپریا بعد از 4 سال به سوددهی رسید

18
۳۷,۳۴۷

شرکت ژاپنی سونی سال هاست که در صنعت تلفن های همراه هوشمند فعالیت می کند اما اگر نگاهی داشته باشیم به گزارشات مالی و بخش سود و زیان های این شرکت، متوجه می شویم که چند سالی می شود که بخش موبایل های اکسپریا هیچ سودی برای این شرکت نداشته است. این شرکت ژاپنی علیرغم اینکه چند سالی است که کسب و کارش سودآور نبوده، همچنان اما به ساخت و راه اندازی تلفن های هوشمند جدید و ارائه تکنولوژی های تازه ادامه می دهد.

اکنون به نظر می رسد که تلاش این شرکت بلاخره به نتیجه رسیده است. سونی رسما تایید کرد که انتظار دارد امسال بخش کسب و کار های ارتباطات سیارش (Mobile Communications) پس از افت چهار ساله به سوددهی برسد.

با توجه به گزارشات مالی اخیر کمپانی سونی، این شرکت تایید کرد که موفق شده در دومین سه ماهه سال 2020 تعداد 800 هزار گوشی اکسپریا را به فروش برساند (منبع PhoneArena). این اعداد و ارقام برای سونی تقریبا خوب به نظر می رسد چرا که تقریبا می توان گفت صد هزار واحد کمتر از فروش آنها در همین بازه زمانی در سال 2019 به شمار می رود.

در سه ماهه دوم (Q2) سال 2020، به دلیل وجود ویروس کرونا و همه گیری دنیایی آن تمامی شرکت های تولید کننده موبایل با کاهش فروش رو به رو شده اند و به همین دلیل، شرکت سونی در این شرایط موفق شده تا تعداد مناسبی از گوشی های برند اکسپریا را به فروش برساند. در ادامه باید اضافه کرد که در مقایسه با سه ماهه اول (Q1) سال 2020، فروش گوشی های هوشمند اکسپریا دو برابر شده اند.

سود مورد انتظار سونی برای تجارت گوشی های هوشمند نتیجه چندین اقدام متفاوت توسط این شرکت است. به عنوان مثال، این شرکت در سه ماهه گذشته عملکرد خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و همچنین در حال کاهش هزینه ها است.

البته سونی هنوز اعلام نکرده است که انتظار کسب چه مقدار درآمدی از بخش کسب و کار موبایل خودش دارد. علاوه بر این، سونی همچنین فاش کرده است با توجه به کاهش تقاضا، تمرکز خودش بر روی تلفن های هوشمند رده بالا (پرچمدار High-end) را کاهش خواهد داد.

در عوض، این شرکت اکنون تمرکزش را بر روی گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده خواهد گذاشت. سونی ادعا می کند که این تغییر رویه موقتی و به خاطر شرایط ویژه همه گیری کووید-19 رخ داده است اما قرار است تا گوشی های میان رده برند اکسپریا را در مقایس بزرگتری و برای کشور های بیشتری عرضه کند.

نظر شما در اینباره چیست؟ باید منتظر معرفی گوشی های جدید سونی در مراسم IFA 2020 در شهریور امسال باشیم.

[تعداد: 12    میانگین: 4.7/5]

18 دیدگاه ها

  1. خدا کنه له خاورمیانه برگرده اما با تغییرات بزرگ مثل دوربین بهتر، رابطه کاربری متنوع تر و طراحی بهتر وگرنه بازم نمیتونه بفروشه و برندهای تازه ای مثل شاءومی ازش جلو میزنن

    پاسخ

  2. برگرد سامورایی! سر جدت برگرد!!
    من یه گوشی میان‌رده چندسال پیش سونی داشتم ،هنو نمیتونم ازش دل بکنم. گذاشتم ور دستم، دیکشنری و این برنامه‌‌ها ریختم ازش کارمیکشم. نازنینه سونی و هیچی جاشو نمیگیره
    سپاس از خبر خوبتون

    پاسخ

  3. باید آفرین گفت به کسیکه بخش موبایل را با بقیه بخشها ادغام کرد. درآینده هم اگر بخش موبایل به روزهای اوج خود برگردد، بازهم تصمیم نادرستی هست که مستقل شود.

    پاسخ

  4. نظر من این است که آشغال سونی هزار شرف داره به طلای چینی و کره ای…در این مدت که سونی از ایران رفته و ما مجبور هستیم بعضاً آشغال های چینی و کره ای را با عناوین بزرگنمایی شده از طرف آنها مثل پرچمدار و دوربین های پنج گانه بخریم اینجا هست که هم قدر و بزرگی سونی را فهمیدیم و هم به دروغ های امثالDXO پی بردیم

    پاسخ

  5. خبر خیلی خوبی بود
    اعتراف کنم، وقتی خبر رو خوندم انرژی گرفتم، خبر خیلی خوبی بود.
    .
    به امید روزای خوب برای شرکت سونی و اینکه به بازار ایران برگرده و دوباره طرفداران خودشو داشته باشه و بیشتر هم بشه.بنده به شخصه خودم تا حالا گوشی ای غیر از سونی دستم نگرفتم، چون غیر از سونی چیزی مزاجم رو راضی نمیکنه.
    دوربین سونی
    تلویزیون LED 3D سونی
    گوشی سونی(اکسپریا U، Z ultra، SP، Z2، در حال حاضر هم ۴ساله که Z5 پریمیوم دارم.

    و از همه مهمتر اینکه مردم به این نتیجه برسن که اکثر گوشی های داخل بازار(جاصابونی سامسونگ و بنجل های چینی)فقط به علم رو دارن میفروشن ، فقط همین.
    .
    .
    در انتها، بازم به امید روزای بهترو بهتر برای کمپانی سونی.

    پاسخ

  6. سونی از پارسال که بخش موبایلش رفت زیر سقف تلویزیون و سرگرمی و دوربین ، طراحیش کلا عوض شد. در واقع گوشیهای ۲۰۱۹ سونی آغاز این راه بودند یعنی Xperia 1 .
    قطعا این کار (ادغام بخش موبایل) به نفع سونی خواهد بود و باید زودتر اینکار رو میکرد.

    پاسخ

  7. واقعا عالی بود..
    سونی بعد اینهمه سال و صبر کردن بالاخره داری به قدرت میرسی..
    فقط کاری کن track ID برگرده
    و برنامه‌های دیگ‌ه‌ای که ناچارا مجبور به حذف شدنشون شدی
    و همینطور اینکه دوباره به خاورمیانه‌ برگردی..

    ای صاحب اولین‌ها..

    پاسخ

  8. خیلی خوشحال شدم امیدوارم این موفقیت دائمی و بیشتر بشه سونی لیاقتشو داره کلا ژاپنی ها مردم بافرهنگ و پرتلاش هستند وامیدوارم وضعیت مردم ایران آنقدر خوب شه که هر کی هر چی که دوس داره بخره ازگوشی گرفته تا خونه وماشین

    پاسخ

  9. نکته جالبی اشاره کردن استراتژی سونی بر تقویت و تولید و تنوع بیشتر میان رده و فروش به کشورهای بیشتر اروپایی و اسیایی
    عالیه
    جناب سیمین فر احتمال میدین ایران یا خاورمیانه هم جز این کشورها باشه

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۵:۱۸

    احتمال میدم که برگرده، چون خوب متوجه شده که نیاز بازار الان گوشی های زیر ۵۰۰ دلار هست و میتونه این بخش رو راحت دست بگیره اگه محصولی با شکل و شمایل فعلی و سخت افزار قوی و قیمت منصفانه بزنه. کسی از فروش بیشتر بدش نمیاد، صد در صد سونی این رو در نظر خواهد گرفت، مگر اینکه دوباره قصد داشته باشه برگرده به ساخت پرچمدار گرون قیمت که بعید میدونم.

    پاسخ

    amer گفته:
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۹:۲۹

    بابت اطلاعات و پاسخگویی ممنونم دوست عزیز

    پاسخ

  10. سلام بهترین خبری هست که شنیدم
    با وجود بیماری کرونا ۸۰۰۰۰۰فروش داشته و جالبه قبلا بدون وجود کرونا ۹۰۰۰۰در مدت مشابه فروش داشته(وسعت کرونا تا به این حد از پاندمی شدن نبود)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here