سونی از نسخه دوم کاغذ دیجیتالی DPT-CP1 مجهز به نمایشگر 10.3 اینچی رونمایی کرد

1
۴۳۸

شرکت ژاپنی سونی به تازگی از جدیدترین کاغذ دیجیتالی رنگی خود با نام Sony Digital Paper DPT-CP1 Version 2 رونمایی کرده است. این دستگاه یک یادداشت بردار یا همان نوت بردار دیجیتالی است که به جای استفاده از نمایشگر های سیاه و سفید معمولی موسوم به e-ink ، یک نمایشگر رنگی را در دل خود جای داده است. البته این اولین باری نیست که چنین وسیله ای ساخته می شود و در حقیقت دومین نسخه از فناوری است که سونی نام آن را EINK Kaleido 2.5 گذاشته اما تا به حال از این تکنولوژی توسط شرکت سونی رونمایی نشده است.

این تکنولوژی جدید نمایشگر از فیلتر های رنگی و چینشی مشابه چینش نمایشگر های e-paper استفاده می کند تا خوانا بودن آنها در بهترین حالت قرار بگیرد و کمترین آسیب به چشم انسان در هنگام مشاهده مطالب وارد شود. نتیجه استفاده از این فناوری همچنین منجر به نمایش رنگ های غنی تر و عمیق تر می شود. این دستگاه را همچنین می توان به عنوان اولین محصولی دسته بندی کرد که شرکت سونی در آن موفق شده است تا از متریال E INK Carta 1250 استفاده و بهره برداری کند ، جوهری سریع تر که به ورق زدن بهتر و سریع تر صفحات و همچنین ورودی قلم بر روی آن سرعت می بخشد.

باید گفت که شرکت سونی در بخش سخت افزار اصلی این دستگاه ، برای نسخه دوم DPT-CP1 به سراغ یک نمایشگر 10.3 اینچی از نوع E INK Carta 1250 و فیلتر چینش رنگ های e-ink Kaleido 2.5 رفته است. باید توجه داشته باشید که در این نمایشگر دو رزولوشن متفاوت استفاده شده است که برای نسخه B&W یا همان سیاه و سفید از رزولوشن 1404 در 1872 پیکسل با تعداد 227 پیکسل بر اینچ استفاده شده است و البته هنوز رزولوشن نسخه فیلتر های رنگی این دستگاه و تعداد پیکسل های در هر اینچ مشخص نشده است. اما در نسخه نسل قبلی نمایشگر Kaleido 2 ، شاهد این بودیم که نمایشگر قادر به تولید 4096 رنگ در هر 100 پیکسل بر اینچ بود و به احتمال زیاد این تعداد در نسخه جدید این نمایشگر بهبود و افزایش یافته است.

سونی از نسخه دوم کاغذ دیجیتالی DPT-CP1 مجهز به نمایشگر 10.3 اینچی رونمایی کرد

این دستگاه همچنین دارای یک لایه WACOM (شرکت وکوم با مسئولیت محدود یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید تبلت ‌های قلمی یا همان قلم نوری Pen Tablet و اجزاء مربوط به آن فعالیت می‌کند.) است که قابلیت همگام سازی و کار با اکثر قلم های WACOM موجود در بازار را برای مشتریان فراهم می کند. این مورد نیز نسبت به نسخه نسل قبلی این نمایشگر ارتقاء یافته است ، چرا که در نسخه اول شاهد این بودیم که شرکت سونی یک قلم شخصی را برای استفاده از این دستگاه ساخته بود که توسط پورت microUSB شارژ می شد.

در زیر بدنه دستگاه ، سونی برای نسخه دوم کاغذ دیجیتالی DPT-CP1 به سراغ یک پردازنده Cortex A53 چهار هسته ای با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز رفته است. این دستگاه دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی ، یک پورت USB از نوع Type C و بلوتوث نسخه 5.0 است. در این دستگاه از نسخه 9 سیستم عامل اندروید موسوم به پای استفاده شده است که البته برای نمایشگر هایی با استاندارد e-book اصلا چیز بدی نیست. چندین برنامه شخصی سازی شده بر روی این دستگاه به صورت پیشفرض و از قبل نصب شده است و البته شما نمی توانید سایر برنامه ها را فعلا بر روی این دستگاه به صورت جداگانه نصب کنید. این کاغذ دیجیتالی همچنین دارای یک مروگر اینترنتی است که می تواند به وب گردی کاربر از طریق نمایشگر جدید کمک کند ، یا ایمیل ها را خوانده و از آخرین اخبار مورد علاقه خود در وب سایت های مختلف مطلع شود. مروگر نصب شده بر روی این دستگاه نسخه استاندارد و ابتدایی webkit بوده که به کاربران کنترل بر روی اجرای کد های جاوا اسکریپت درون سایت ها و تصاویر را می دهد.

سونی از نسخه دوم کاغذ دیجیتالی DPT-CP1 مجهز به نمایشگر 10.3 اینچی رونمایی کرد

شرکت سونی هنوز در مورد قیمت و تاریخ عرضه و در دسترس بودن این محصول صحبتی به میان نیاورده است اما گفته شده که این دستگاه ابتدا در کشور ژاپن عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره این محصول چیست؟ آیا تمایلی به تهیه چنین ابزاری دارید؟

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here