سونی برنامه بروزرسانی اندروید 11 برای گوشی های اکسپریا را اعلام کرد

14
۱۳,۳۴۴

پس از کش و قوس های فراوان ، بلاخره گوگل سازنده اصلی سیستم عامل اندروید ، نسخه یازدهم این سیستم عامل موبایل را با چند ماه تاخیر برای گوشی های پیکسل عرضه کرد. پس از این و خیلی زود ، بسیاری از شرکت های سازنده تلفن های همراه برنامه زمانی خودشان را برای بروزرسانی گوشی هایشان به این نسخه از سیستم عامل اندروید را اعلام کردند.

اکنون ، شرکت ژاپنی سونی نیز تایید کرده است که چند گوشی از ساخته های این شرکت به سیستم عامل اندروید نسخه 11 آپدیت خواهد شد و سونی این روند را از طریق وبلاگ خود اکسپریا اطلاع رسانی کرده است. از آنچه که تاکنون سونی اطلاع رسانی کرده تا آنچه که ما می دانیم ، روند انجام این بروزرسانی از همین ماه دسامبر (اواخر آذر یا اوایل دی) آغاز خواهد شد و اولین گوشی که موفق به دریافت بروزرسانی اندروید 11 می شود ، محصول پرچمدار فعلی سونی یعنی اکسپریا 1 مارک 2 خواهد بود.

در کنار نسخه جدیدتر سیستم عامل اندروید ، این گوشی هوشمند بروزرسانی به جهت پشتیبانی از ضبط ویدیو با قابلیت 4K HDR و 120 فریم بر ثانیه را نیز دریافت خواهد کرد. هر چند که باید به اطلاع شما برسانیم ، که گوشی اکسپریا وان مارک 2 تنها محصول سونی خواهد بود که در سال 2020 به نسخه یازدهم سیستم عامل اندروید گوگل مجهز می شود.

دو گوشی هوشمند دیگر از محصولات شرکت سونی ، یعنی اکسپریا 5 مارک 2 و اکسپریا 10 مارک 2 ، از پایان ماه ژانویه سال 2021 (اواخر دی یا اوایل بهمن) بروزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهند کرد. یک ماه پس از ژانویه و در ماه فوریه 2021 (اواخر بهمن یا اوایل اسفند) ، این آپدیت برای پرچمدار سال گذشته شرکت سونی یعنی اکسپریا وان منتشر خواهد شد که آخرین و جدیدترین بروزرسانی برای این محصول خواهد بود.

شرکت سونی هنوز اطلاعاتی از تصمیم برای انتشار یا عدم انتشار نسخه 11 سیستم عامل اندروید برای سایر گوشی های هوشمندش را منتشر نساخته است. این احتمال می رود که سونی قصد ندارد اندروید 11 را برای سایر گوشی های خودش منتشر کند.

در همین حال ، گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت ژاپنی در حال کار بر روی جانشین گوشی های هوشمند Xperia 1 II و Xperia 10 II است که اکنون انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2021 عرضه شوند. همچنین گفته می شود که سال آینده شرکت سونی خط تولید محصولات Xperia Compact را دوباره بازگشایی خواهد کرد و ما شاهد عرضه این محصولات کوچک و در عین حال قدرتمند به بازار خواهیم بود.

نظر شما درباره روند بروزرسانی اندروید 11 از سوی سونی چیست؟

[تعداد: 10    میانگین: 4.2/5]

14 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید.
    چرا سونی با ما این‌کار کرد نباید از ایران‌میرفت ایران به اندازه کافی طرفدار داشت که.مثلا سایت تکنولایف که خود سایت اکسپرین معرفی کرد هر وقت یه گوشی جدید میومد سریع میاورد و زودم تموم میشد.درسته سامسونگ اون‌موقع فروشش بهتر بود اما الن باید سونی برگرده چون با این گوشی های مزخرفی که سامسونگ داره میزنه بازترو به دست میاورد.من خودم به شخصه رفیقام‌همه سامسونگ باز بودن از سامسونگم خیلی طرفداری میکردن اما الان فهمیدن سونی چی بودو چی هست ….
    به امید روزی که سونی برگرده دوباره❤❤❤

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۱:۵۲

    به امید روزی که برگرده ایران

    پاسخ

  2. جناب سیمین فر عزیز عرض سلام و وقت بخیر دارم.
    قبل از هرچیز از سایت خوبتون تشکر میکنم چون بشدت علاقه مندم و پیگیری میکنم.
    از حضورتون یه راهنمایی میخواستم, ممنون میشم اگه پاسخ بدید.
    من میخوام به یکی از دوستانم که قصد سفر به ایران رو داره بگم یه گوشی سونی برای خودم بیاره واین وسط بین ۱ ii و ۵ ii موندم.
    من فروشنده ی گوشی هستم و در جریان رجیستری هستم و کاملن به این امور واقفم.
    به طور مثال ۱ii صفحه نمایش و حافظه داخلیش و ۵G بودنش بهتره, ۵ii هم ۱۲۰HZ هستش و سرعت تاچش هم بیشتره.(اگر اشتباه نکنم)
    آیا دوربیناشون باهم فرق داره؟ آیا این دو گوشی دوسیمکارت+مموری کارت به صورت همزمان هستن؟ و در کل کدوم بهتره؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و سردرگمی من رو به سرانجام برسونید.
    صمیمانه سپاسگزارم

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۳:۴۹

    سلام رضای عزیز
    خوشحالم که تا اینجا تونستیم نظر شمارو جلب کنیم و ممنون از لطفتون
    به لحاظ ۵G که هر دو گوشی ۵G هستند به شرطی که رام آمریکا نباشن چون اونجا فقط ۴G فعاله. خب طبیعتا قابلیت ۱۲۰ هرتز صفحه نمایش و تاچ ۲۴۰ هرتز ویژگی خیلی مهمی هست برای سال ۲۰۲۱ اما شما اینجا با نمایشگر FHD پلاس در مقابل ۴K رو به رو هستید و دوربین سه گانه ای که تکنولوژی T* رو نداره توی نسخه ۵٫ همزمان دو سیم کارت و مموری کارت نیست و فقط میتونید یک حالت رو انتخاب کنید. در کل به نظر من با توجه به اندازه و کیفیت و قابلیت ها ، نسخه ۵ مارک ۲ انتخاب خیلی بهتری هست چون هم جدیدترِ و هم ماندگاری شارژ بیشتری داره. قابلیت ۱۲۰ هرتز هم واقعا خیره کننده است که نمیشه ازش دل کند.
    امیدوارم تونسته باشم درست راهنمایی تون کرده باشم.

    پاسخ

    REZA گفته:
    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۹:۱۱

    بسیار ممنون از پاسختون.
    اتفاقن از امریکا هم میخوان بیان و با این اوصاف باید بگم از کشوری خرید کنه که ۵G باشه.
    برای من کیفیتِ دوربین و حافظه خیلی مهمه.
    پس میفرمایید که سرعت ۱۲۰HZ صفحه نمایش و همچنین ۲۴۰HZ تاچ به تکنولوژی T* و صفحه نمایشِ ۴K ارجحیت داره، درسته؟؟

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۱:۵۱

    من فکر می کنم با توجه به کاربری که خریدار داره ، دوربین ها که یکی هست فقط اون تکنولوژی موجود نیست داخلش و نمایشگر ۴K هم به معنی مصرف بیشتر شارژ گوشی میشه ، پس نسخه ۵ که این مشکل رو نداره و قابلیت های جدیدتری هم داره می تونه گزینه خیلی به صرفه تری باشه که قیمتش هم مناسب تره

  3. سلام خسته نباشید آقای سیمین فر
    یعنی سونی اندروید ۱۱ برای xz3 نمیده
    Xz3 یدونه اندروید دریافت کرد این انصاف نیست

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۷:۱۳

    سلامم ممنونم پیمان جان
    چرا احتمالا توی سال ۲۰۲۱ میگیره ، اینجا فقط گوشی هایی که سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ معرفی شدند رو اشاره کرده

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۱:۱۴

    سوال منم بود، چون منم XZ3 دارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here