سونی به زودی قابلیت رفرش ریت متغیر را به پلی استیشن 5 می آورد

0
۱۴,۲۵۰

پس از عرضه دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس / سری اس ، طرفداران کنسول های سونی به نبود دو قابلیت مانند نمایش محتوا در رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ فریم متغیر یا variable refresh rate انتقاد داشتند. در جدیدترین بخش پرسش و پاسخ های کنسول جدید ژاپنی ها ، سونی تایید کرده است که نرخ فریم متغیر را به زودی و به صورت یک آپدیت نرم افزاری به جدیدترین کنسول خودش اضافه خواهد کرد که البته این اتفاق در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد و هنوز زمان آن مشخص نشده است. این مسئله اندکی تعجب بر انگیز است ، چرا که کنسول از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و این به بدین معنی است که باید به صورت پیشفرض از فناوری VRR هم پشتیبانی نماید.

برای مقایسه ، کنسول های ایکس باکس سری ایکس و سری اس و وان ایکس هر سه از فناوری VRR پشتیبانی می کنند که نشان می دهد این فناوری نه تنها برای کاربران نسخه های ویندوزی یا PC بلکه برای کنسول بازان هم قابلیت جذابی به شمار می رود. مخصوصا زمانی که سخت افزار کنسول ها قادر است خروجی مساوی با 120 فریم بر ثانیه در رزولوشن فول اچ دی 1080p و 4K داشته باشد. برخی بازی ها مانند Dirt 5 و Call Of Duty Black OPS Cold War از نرخ فریم ریت 120 فریم بر ثانیه در بخش چند نفره پشتیبانی می کنند و در صورت عدم پشتیبانی تلویزیون و کنسول از فناوری نرخ فریم متغیر ، شاهد تکه تکه شدن بخش هایی از فریم های روی نمایشگر خواهیم بود که این فناوری برای جبران این مشکل به کار گرفته می شود.

البته باید در نظر داشته باشید در صورتی که سونی بر روی کنسول پلی استیشن 5 شما بروزرسانی را ارسال کند که این قابلیت را فعال می کند ، شما حتما باید تلویزیونی را در اختیار داشته باشید که از پورت و کابل HDMI نسخه 2.1 در کناری فناوری VRR پشتیبانی می کند.

شرکت سونی همین امروز جدیدترین بروزرسانی نرم افزاری را برای کنسول پلی استیشن 5 خود منتشر ساخته است که چندین مشکل کوچک و بزرگ از جمله عدم شارژ شدن کنترلر های DualSense به وسیله کابل USB را حل می کند.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here