سونی هشدار می دهد: پیدا کردن کنسول پلی استیشن 5 تا سال 2022 مشکل خواهد بود

0
۱۸,۹۹۳

سونی در حال حاضر 7.8 میلیون کنسول پلی استیشن 5 فروخته است و قصد دارد 14.8 میلیون کنسول دیگر را در طی 12 ماه آینده به فروش برساند. با این حال ، بلومبرگ گزارش داده است که این غول فناوری به تحلیلگران هشدار داده است که این کنسول تا سال 2022 کمبود خواهد داشت.

تقاضای زیادی برای پلی استیشن 5 وجود دارد ، با این وجود کمبود در صنعت نیمه هادی جهانی افزایش تولید را دشوار کرده است ، بنابراین در حال حاضر یافتن این کنسول نسل نهم در فروشگاه ها دشوار است. پیش از این ، سونی پیش بینی کرده بود که عرضه در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت ، اما دیگر این باور وجود ندارد و ژاپنی ها برآورد جدیدی برای زمان بهبود عرضه تعیین نکرده اند.

مدیر ارشد مالی شرکت سونی آقای هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) در جلسه توجیهی در پشت درهای بسته گفته است:

“من فکر نمی کنم امسال تقاضا برای این کنسول آرام بگیرد و حتی اگر برای سال آینده دستگاه های بیشتری را تامین کرده و تعداد بیشتری از PlayStation 5 را تولید کنیم ، عرضه ما نمی تواند تقاضا را برآورده کند.”

با این حال این خبر چندان هم بد نیست چرا که شرکت سونی معتقد است که تقاضای زیاد برای کنسول آنها تنها به دلیل بیماری همه گیری کووید-19 نیست که مصرف کنندگان را مجبور کرده است به دنبال سرگرمی در خانه باشند. همچنین ، حتی با عرضه محدود ، پلی استیشن 5 در دوره اولیه عرضه توانست کنسول پلی استیشن 4 با درصد فروش بسیار موفق را پشت سر بگذارد.

رقبای سونی شامل شرکت های نینتندو و مایکروسافت همچنین با مشکلات کنسول های شخصی خود روبرو هستند (مایکروسافت تخمین می زند که این موارد تا ماه ژوئیه کاهش یابد). هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس / سری ایکس از APU های طراحی شده شرکت AMD استفاده می کنند که در کارخانه های ریخته گری 7 نانومتری TSMC ساخته می شوند ، در حالی که Nintendo’s Switch دارای یک چیپ ست طراحی شده توسط Nvidia است که توسط TSMC نیز ساخته می شود (البته با فناوری ساخت لیتوگرافی 16 نانومتری قدیمی تر).

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال کنسول پلی استیشن 5 را خریداری کرده اید؟

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here