شکست سامسونگ در فروش گوشی های گلکسی S21؛ فروش کمتر نسبت به مدل های S10 و S20

2
۱۸,۴۸۹

نشریات کره ای با استناد به داده های شرکت تحلیلگر Kiwoom Securities گزارش می دهند که سامسونگ از فروش نسل Galaxy S21 نا امید شده است. انتظارات اولیه این بود که این سری پرفروش خواهند بود ، اما نتیجه کاملا برعکس بوده است.

در شش ماه اول عرضه ، مدل های S21 در مجموع 13.5 میلیون دستگاه فروخته اند. این میزان 20 درصد کمتر از عملکرد Galaxy S20 در همان بازه زمانی و 47 درصد کمتر از نسل پیشین یعنی گلکسی S10 بوده است.

در اینجا یک نمودار از Counterpoint Research وجود دارد که نشان می دهد فروش ماهانه سری Galaxy S از زمان عرضه S5 به بعد چگونه بوده است:

شکست سامسونگ در فروش گوشی های گلکسی S21؛ فروش کمتر نسبت به مدل های S10 و S20

در ماه اول عرضه ، پرچمداران گلکسی S21 سامسونگ فقط 590،000 دستگاه در خانه خود در کره به فروش رفته اند. این بالاترین میزان از زمان Galaxy S8 بوده که 620،000 دستگاه را در ماه اول توانسته به مشتریان عرضه کند. فروش جهانی در ماه اول اندکی بیش از 1 میلیون دستگاه بوده و 10 میلیون عدد پنج ماه پس از عرضه سری S21 به دست آمده است.

گفته می شود که این شرکت روی Exynos 2200 به عنوان اولین چیپست موبایلی ترکیب شده با پردازشگر گرافیکی RDNA 2.0 شرکت AMD کار می کند و آنها مطمئن هستند که این حرکت علاقه خریداران را به پرچمداران سری Galaxy S بعدی جلب خواهد کرد. انتظار می رود این پردازنده گرافیکی 30 درصد سریعتر از پردازشگر گرافیکی فعلی Mali در سیستم روی تراشه Exynos 2100 عمل کند و باید در اسنپدراگون 898 آینده شرکت کوالکام ، پردازشگر گرافیکی Adreno را شکست دهد. البته ، عملکرد دنیای واقعی و اینکه آیا علاقه مصرف کننده به این سری را بازیابی می کند ، سوالاتی است که در سال آینده به آنها پاسخ داده خواهد شد.

امسال ، بدون عرضه گلکسی نوت در نیمه دوم 2021 ، سامسونگ برای پرچمداران جدید خود به سری گوشی های تاشو جدید خود تکیه می کند. در حال حاضر این کمپانی در بخش محصولات پرچمدار با مشکلاتی از قبیل عدم استقبال از سری جدید و درخواست طرفداران برای بازگرداندن سری نوت دست و پنجه نرم می کند.

این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 58 میلیون تلفن هوشمند در مجموع به فروش رسانده که 54 میلیون دستگاه در سه ماهه مشابه سال قبل افزایش یافته است. اما حالا که مشخص شده است فروش S21 دچار افت شده ، این موضوع نشان دهنده این است که این افزایش فروش از طریق دستگاه های میان رده و پایین رده به دست آمده است.

نگرانی دیگر این است که شیائومی در حال پیشرفت است. این سازنده چینی در حال حاضر از اپل پیشی گرفته و در سه ماهه دوم با 53 میلیون دستگاه فروش ، به دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا بزودی شیائومی جایگاه سامسونگ را از آن خود خواهد کرد؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. فک کن سونی یک دهم این فروش رو تجربه میکرد . تیتر چی میبود؟

    پاسخ

    ایوب گفته:
    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ساعت: ۱۶:۳۴

    شکست یا کوچک هست یا بزرگ. و اینجا شکست کوچک هست. و پیروزی هم یا کوچک هست یا بزرگ. شکست هرچقدر هم که کوچیک باشه موجب ناراحتی صاحبش میشه و پیروزی هرچقدر هم که ناچیز باشه موجب خوشحالی صاحب اون. ولی پشیمان کننده اونی هست که شکست رو نبینیم یا خودمون رو به ندیدن بزنیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here