شیائومی از نسخه Enhanced Edition رابط کاربری MIUI 12.5 و MIUI for Pad رونمایی کرد

0
۲۸,۸۴۵

در رویداد معرفی گوشی هوشمند Mi MIX 4 ، شیائومی نه تنها مجموعه ای از سخت افزار بلکه نرم افزار را نیز معرفی کرد. این شرکت از بروزرسانی نرم افزاری MIUI 12.5 Enhanced Edition و MIUI for Pad رونمایی کرد. بیایید نگاهی به آنچه آنها ارائه می دهند بیاندازیم.

MIUI 12.5 Enhanced Edition

همانطور که از نامش پیداست ، MIUI 12.5 Enhanced Edition پیشرفت هایی را برای رابط کاربری MIUI 12.5 به ارمغان می آورد ، که خود نسخه ای جلا یافته از MIUI 12. است. در واقع ، شیائومی هنوز MIUI 12.5 را برای دستگاه های واجد شرایط در سراسر جهان تحویل ارائه نکرده است ، اما ما در حال حاضر مشخصات نسخه جدیدتری از این نرم افزار مبتنی بر اندروید 11 را اختیار داریم.

شیائومی می گوید MIUI 12.5 Enhanced Edition با رفع 160 مشکل اصلی سیستم عامل و 224 مشکل برنامه های سیستمی همراه است. آخرین نسخه MIUI همچنین بهینه سازی های همه جانبه برای فریمورک سحت نرم افزار به سخت افزار را به بالاترین لایه برنامه ها ویژه برنامه نویسان می آورد.

به گفته این شرکت ، نسخه جدید سیستم عامل تلفن همراه شیائومی نتیجه پیشرفت مهندسان در بهینه سازی سیستم MIUI در شش ماه گذشته است. این بدان معناست که گروه پیشگامان MIUI ممکن است نقش مهمی در توسعه نداشته باشد ، زیرا این گروه اخیرا ایجاد شده است.

به طور خلاصه ، MIUI 12.5 Enhanced Edition ویژگی های جدیدی را معرفی نمی کند. در عوض ، دارای چهار بهینه سازی است ، یعنی ذخیره سازی مایع ، حافظه اتمی ، محاسبه متمرکز و تراز هوشمند.

ذخیره سازی مایع

یک راه حل توسعه یافته برای بهینه سازی مکانیسم ذخیره سازی. به حفظ عملکرد خواندن و نوشتن در مدت زمان طولانی کمک می کند.

حافظه اتمی

یک راه حل توسعه یافته برای بهینه سازی مکانیسم مدیریت حافظه عملکرد نگهداری برنامه های کاربردی در حافظه را بهبود می بخشد.

محاسبه متمرکز

یک راه حل توسعه یافته برای بهینه سازی برنامه ریزی پردازنده. کمک می کند تا مصرف CPU و مصرف انرژی کاهش یابد.

تعادل هوشمند

این راه حل به طور هوشمند عملکرد سخت افزار و همچنین مصرف انرژی را تخصیص می دهد و به دنبال ایجاد تعادل بین این دو است.

به روزرسانی پایدار MIUI 12.5 Enhanced Edition از 13 آگوست (22 مرداد) در چین برای اولین دسته از 12 دستگاه زیر منتشر شده است و عرضه این به روزرسانی برای این لیست تا پایان روز 27 آگوست (5 شهریور) تکمیل خواهد شد.

Mi MIX 4
Mi 11 Ultra
Mi 11 Pro
می 11
Mi 10 Ultra
Mi 10 Pro
Mi 10S
Mi 10
Redmi K40
Redmi K40 Pro
Redmi K30S Ultra
Redmi K30 Pro

شیائومی می گوید که برنامه دقیق عرضه این به روزرسانی برای همه دستگاه های واجد شرایط به زودی در Mi Community به اشتراک گذاشته می شود. متاسفانه مشخص نیست که آیا این نسخه از MIUI در حال حاضر راهی تلفن های همراه نسخه جهانی شیائومی می شود یا خیر.

MIUI for Pad

شیائومی از تبلت های پیشرفته اندرویدی با عنوان Mi Pad 5 و Mi Pad 5 Pro را در کنار گوشی Mi MIX 4 معرفی کرد. اینها اولین تبلت های این شرکت در سه سال گذشته هستند. که علاوه بر داشتن سخت افزار سطح پرچمدار با برچسب های قیمتی مقرون به صرفه ، نسخه جدیدی از MIUI به نام MIUI for Pad را نیز با خود به همراه دارند.

MIUI for Pad اساسا همان رابط کاربری MIUI 12.5 دوباره طراحی شده برای تبلت ها است. این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از برنامه های اندروید هنوز هم از حالت تمام صفحه پشتیبانی نمی کنند. با این حال ، شیائومی ادعا می کند که نسخه سفارشی سازی شده آنها از رابط کاربری MIUI 12.5 به همراه حالت صفحه تقسیم شده ، تجربه برنامه تمام صفحه را به کاربران ارائه می دهد.

با این حال ، شایان ذکر است که این شرکت همچنین اشاره می کند که تنها بیش از 300 برنامه اصلی برای MIUI for Pad بهینه سازی شده است. از این رو ، هدف شرکت شیائومی این است که برای تطبیق 2000 برنامه کاربردی تا پایان امسال اقدام کند.

شیائومی از توسعه دهندگان اپلیکیشن می خواهد تا به Xiaomi Open Platform بپیوندند تا وضعیت اکوسیستم برنامه های روی تبلت های اندرویدی این کمپانی را بهبود ببخشند. از آنجا که انتظار می رود چندین سازنده گوشی های هوشمند تبلت های اندرویدی را در ماه های آینده منتشر کنند ، در نهایت ممکن است شاهد بهبودی در این زمینه باشیم.

آخرین و مهمترین نکته این است که این شرکت در مورد برنامه جدید Mi Security برای تبلت ها ، که اخیرا مورد تمجید قرار گرفته است ، چیزی فاش نکرد.

نظر شما درباره این دو نسخه از رابط کاربری شیائومی چیست؟ آیا تجربه کار با MIUI 12.5 را داشته اید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here