مدیرعامل سونی تاکید کرد: گوشی‌های اکسپریا همچنان تولید خواهند شد

    14
    ۵,۴۸۴

    سونی موبایل در سال‌های اخیر پیوسته در حال کوچک شدن و فروش کمتر در سطح جهان بوده اما هنوز بر حضور در این بازار اصرار دارد. هر از چند گاهی شایعه‌ای در خصوص خروج سونی از بازار موبایل به گوش می‌رسد اما این شایعه هیچگاه رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرد.

    مدیر عامل سونی، آقای یوشیدا روز گذشته به بیان توضیحاتی در خصوص آینده واحد موبایل این شرکت پرداخت و تاکید کرد که گوشی‌های اکسپریا همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد. به عبارت ساده‌تر، یوشیدا رسماً تایید کرد که فعلا سونی قصد خروج از بازار موبایل را ندارد و همچنان در این بازار (هر چند به صورت محدود) حضور خواهد داشت. یوشیدا در این باب گفت:

    ما گوشی‌های هوشمند را به عنوان یک سخت افزار برای سرگرمی و جزئی از ابزار مورد نیاز برای تجاری سازی سخت‌افزارهای خود می‌بینیم. نسل جوان امروز دیگر تمایلی به تماشای تلویزیون ندارد! در واقع نقطه تماس آنها با دنیا همین گوشی‌های هوشمند است.

    با وجود اینکه سونی موبایل اهمیت ساخت و عرضه گوشی‌های هوشمند را به خوبی درک می‌کند، اما فعلا تمایلی به گسترش فعالیت در این عرصه ندارد و فعلا تا پایان سال 2020، تنها به حضور در چند منطقه دنیا قانع است. سونی با همین سیاست قصد دارد تا پایان سال 2020 به سودآوری برسد.

    [تعداد: 0    میانگین: 0/5]

    14 دیدگاه ها

    1. موندم به چه امید میخوای گوشی بزنی!
      یه x داشتم، دوستم هم xz premium داره، الان هم xa1 ultra دارم.
      X که تو بازی داغ میکرد، فیلم های mkv رو اجرا نمیکرد، دوربینش هم جزییات نداشت، باتری هم زود تموم میکرد، بلندگوهاش هم به شدت ضعیف بود!
      Xz premium دوستم هم که نه صفحه درستی داره(خیلی رو به آبی میزنه)، نه هنوز mkv رو هم اجرا نمیکنه! نه بلندگو انچنانی داره(clear audio+ مفت نمی ارزه، یواش کم هم هست)
      الان این xa1 ultra هم پدرمو درآورده! دوربینش در حد ارزون ترین گوشی ها هم نیست! مخصوصا تو شب که عکس نمیگیره، فقط نویزه! تو فیلم برداری هم که اصلا کیفیت خوبی نداره، در حد اکسپریا z یا z1 فیلم میگیره، سلفی هم دو ساعت طول میکشه که فوکوس کنه! چیزی هم که منو خیلی متعجب میکنه اینکه سلفیش از اصلیش قوی تره!!!
      والپیپر هم که بعضی وقت ها سیاه میشه!
      خیلی سریع هم پشتش کلی خط افتاد!
      وای فای هم که تند تند قطع و وصل میشه.
      صفحه گوشی هم بی روح بی روحه.
      برای گالری اون فوق شفاف رو که فعال میکنم گند میزنه به کیفیت عکس و فیلم(خیلی تیز میکنه، خیلی نویز تولید میکنه)
      همونطور که گفتم clear audio+ هم کیفیت خوبی نداره، مخصوصا توی این گوشی که تک بلندگو بی کیفیته. توی هندزفری هم همینطوره.
      اینم یادم رفت بگم فیلم برداریش، تاچ فوکوس نداره!(فقط موقعی که object tracking رو فعال میکنی)
      یعنی فقط پول حروم کردم، این اخرین بارمه که ریسک میکنم سونی میگیرم!

      پاسخ

    2. البته منظورش این بود برای آن کشور هایی گوشی می فروشیم که فرق جنس خوب و بد را در آنجا بفهمند!!!!! و صد در صد هم موفق خواهد شد هر چند که بخش موبایل اصلا اهمیتی برای سونی نداره ولی به خاطر طرفداران حرفه ای خودش همیشه بخش موبایل سونی پابرجا خواهد ماند
      بعضی ها هم بهتره برای خرید اجناس درجه چندم کره ای و چینی فقط و فقط به آمار فروش جعلی آنها خوش باشند و به همین خیال باشند و فکر کنند از سونی بهتر هستند

      پاسخ

      سام گفته:
      ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۹:۰۴

      لابد شما معنی جنس خوب رو میفهمی!!!
      حتما جنس خوب جنسیه که راحت رنگ قاب پشتیش از بین بره(سری xa) و فقط دو طرف گوشی(سری xa1) یا دور گوشی(سری xa2) فلز باشه.
      حتما جنسیه که توی پرچمداراش که باید مرغوب ترین جنس رو باید بزنه، بیاد دور گوشی و یه تیکه از پشتش(xz) یا کناره ها(xz premium) یا بالا و پایین(xz1) رو پلاستیک که بعد از یه مدت(حداقل نه ماه)پوستش کنده بشه و رنگش تغییر کنه.
      حتما جنسیه که بیاد برای محافظ دوربینش پلاستیک بزنه(میانرده ها)
      حتما جنسیه کهدوربین سلفی پرچمدار قبلیش به شدت قوی تر از پرچمدار جدید باشه(xz1-xz2)
      حتما جنسیه که دقت تراز سفیدی صفحه اولدش کمتر از ips خودش باشه(xz2-xz3)
      حتما جنسیه که به جای اینکه بیاد مثل ادم به بزرگ زدن باتریش ادامه بده، بیاد صفحه رو بزرگ تر کنه و باتری کوچیک تر(۱۰-۱۰+)
      دوباره، سلفیه قبلیش قوی تر از جدیده باشه(xz3-1)(8 مگاپیکسل در مقابل ۱۳-دریچه اف دو درمقابل اف ۱.۹- اندازه دوربین یک چهارم در مقابل یک سوم(معیارش نمیدونم چیه، ولی xz3بزرگتره).
      به جای اینکه بیاد تمام فلز یا شیشه و فلز بزنه، تمام پلاستیک کنه.
      بیاد بگه صفحه گوشیم ۴Kهست ولی نیست(ممکنه رزولوشنش uhd باشه به خاطر طول ۳۸۴۰، ولی نه ارزش ۲۱۶۰ هه نه طولش ۴۰۹۶ هه)
      به جای اینکه قابلیت اضاف کنه از قابلیت های خود اندروید کم کنه:
      ۱-توی اندروید هشت که night mode رو که برداشت
      ۲-توی ۹ هم فکر کنم برای سری ۲۰۱۹ اون حالت dark mode رو برداشته
      ۳-توی گوشی هایی که به ۹ اپدیت کرده هیچ کدومشون نویگیشن بار جدید و طرح جدید برنامه های اخیر رو ندارن، حتی xz3
      حتما اینا یعنی جنس خوب و عالی، اره؟

      پاسخ

    3. هر چند وقت یکبار میان میگن ما قصد نداریم بازار موبایل رو تعطیل کنیم، چند ماه بعد میبینیم بازارشون کوچیکتر میشه… دوست ندارم واقعا سونی اینجوری فعالیت کنه. لیاقتش خیلی بهتر از اینهاست

      پاسخ

    4. خبر خوشحال کننده ایی بود.. همیشه نگران بودم مبادا سونی بخش موبایل رو تعطیل کنه! تا وقتی سونی هست به هیچ وجه سمت برند دیگه ای نمیرم.همیشه با خرید محصولات درجه ۱ و با کیفیت سونی ازش حمایت میکنم.
      من جای مدیر عامل سونی بودم در جواب اینایی که هی میان الکی ایراد میگیرن از سونی. سونی از رقبا عقبه گرونه فلانه ووو میگفتم کسی مجبورتون نکرده سونی بخرید هر کی نمیخواد نخره برید همون چینی ات اشغال بخرید صداتونم در نیاد

      سونی باید تمرکزش فقط تولید گوشی برای طرفدارای خاص خودش باشه تا دیگه ضرر نکنه.بقیه مهم نیستن

      پاسخ

      سام گفته:
      ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۸:۳۹

      یه نفر نخره ، دو نفر نخره ، چند نفر؟ میبینی که، سونی هم قاعده جنابعالی رو پیش گرفته. به هیچ کس اهمیت نمیده فقط گوشی که خودش دلش میخواد رو میزنه، خریداران هم مجبور نیستن سونی بخرن. حالا فروشش و ضرر قسمت موبایل رو نگاه کن، به چه بدبختی افتاده! نمیدونه چجوری این اوضاع خراب رو جمع کنه، چون مثل اچ تی سی هم کار های خلاقانه هم انجام بده کسی بهخاطر خاطره بدی که از سونی داره سمتش نمیره. شما هم معلومه که خریدار سونی نیستی! یا حداقل، گوشی های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ سونی رو نداری! چون اگه داشتی، فقط ناسزا بود که به سونی میدادی. اگر هم میخوای بدونی اوضاع گوشی هاش چه خبره، برو قسمت ساپورت گوشی هاش رو تو سایتش نگاه کن، تو ۲۰۱۷ مشکل نرم افزاری و تو ۲۰۱۸ هم نرم افزاری هم سخت افزاری.

      پاسخ

    5. وقتی فروشتو محدود کردی دیگه کدوم سودآوری ولی از حق نگذریم سونی خدایشش عالیه اصلا یچیز دیگس جناب معراجی ابدیت ایکس زد پریموم اومد چرا پوشش ندادین باز قبلنا بهتر بودین ی پوششی میدادین الان تمام خبراتون راجب هواویه ولا ایقد ک شما نگران تحریم هواوی و پیگیر خبراشین خود هواوی مث شما نیس

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here