مشکلات آیفون تمامی ندارد: از جریمه 10 میلیون یورویی توسط ایتالیا تا کمبود IC برای آیفون 12 پرو

1
۱۲,۰۷۸

سری آیفون 12 اپل اخیرا به بازار عرضه شده و با استقبال خوبی در فروش روبرو شده است. آیفون های 2020 این شرکت فروش جهانی خوبی داشته است که حتی از انتظارات نیز فراتر رفته است. اگرچه ، علی رغم تقاضای سالم ، اپل با محدودیت های عرضه دست و پنجه نرم می کند ، که به دلیل کمبود اجزای حیاتی باعث کمبود برخی مدل ها شده است.

طبق گزارش وب سایت UDN ، سری آیفون 12 از نظر فروش تقاضا برای این محصولات همچنان بیش از حد انتظار است. با این حال ، مدل های خاصی مانند آیفون 12 پرو هنوز کمبود دارند. دلیل اصلی کمبود موجودی کالای برخی IC های اصلی دستگاه است. این اجزا برای گوشی بسیار مهم هستند ، که به دلیل محدودیت های عرضه نمی توان آنها را مونتاژ کرد.

متاسفانه ، به نظر می رسد این مسئله برای مدتی باقی بماند زیرا وب سایتی که این گزارش را نوشته است همچنین معتقد است که این موضوع تا سال آینده ادامه خواهد داشت. طبق این گزارش بدست آمده ، کارخانه های ریخته گری در حال حاضر بسیار بسته و کم سفارش می گیرند و ظرفیت آنها برای پیشرفت ویفر روند و کمبود بسته بندی و آزمایشات اولیه تا سه ماهه دوم سال آینده ادامه خواهد داشت. این منبع افزود که اپل غول مستقر در کوپرتینو نمی تواند از پس فاصله ایجاد شده بین آیفون 12 پرو که بزرگتر از آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس است ، بر آید.

آی سی های کلیدی آیفون 12 بر روی زنجیره تامین شرکت و فروش کلی گوشی های هوشمند سالانه اپل برای سال 2020 نیز تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این ، با افزایش تقاضا برای تراشه های تولید شوند به فناوری پیشرفته در ماه های اخیر ، انبار کردن برای اپل دشوار شده است زیرا کارخانه های ریخته گری با حداکثر ظرفیت در حال کار هستند.

DxOMark: عملکرد دوربین آیفون 12 از گوشی های پرچمدار اندرویدی ضعیف تر است

مشکلات آیفون تمامی ندارد: از جریمه 10 میلیون یورویی توسط ایتالیا تا کمبود IC برای آیفون 12 پرو

در اوایل این ماه ، وب سایت DxOMark که به بررسی عملکرد دوربین گوشی های هوشمند در فیلمبرداری و عکاسی مشهور است ، عملکرد صوتی آیفون 12 اپل را بررسی کرد. این تلفن هوشمند در این بخش 73 امتیاز کسب کرده است ، که اتفاقا دو امتیاز بیشتر از آیفون 11 پرو مکس سال گذشته (با 71 امتیاز) است اما یک امتیاز از iPhone XS Max (با 74 امتیاز) کمتر است. اکنون ، این شرکت بررسی دوربین این گوشی را نیز منتشر ساخته است.

آیفون 12 با کسب 122 امتیاز در DxOMark در رده سیزدهم قرار گرفته است. این دستگاه نه تنها از آیفون 12 پرو مکس (با 130 امتیاز) و آیفون 12 پرو (با 128 امتیاز) عقب تر است ، بلکه از آیفون 11 پرو مکس (با 120 امتیاز) نیز در چندین بخش ضعیف تر عمل کرده است.

از میان چهار تلفن هوشمند جدید 5G که توسط اپل در سال 2020 به بازار عرضه شد ، آیفون 12 را می توان برای اکثر کاربران به عنوان گوشی اصلی این برند در این سری در نظر گرفت. این گوشی هوشمند به یک دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با سایز پیکسل های 1.4 میکرومتر ، لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6، تثبیت گر اپتیکال OIS و فوکوس PDAF تشکیل شده است. در حالی که ، دوربین دوم آن مجهز به لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1.26 اینچی بهره می برد.

این دوربین قادر است تا فیلمبرداری با کیفیت 4K و در رنج 24 ، 30 و 60 فریم بر ثانیه را در کنار فیلمبرداری با کیفیت 1080p با نرخ فریم های 30 ، 60 ، 120 و 240 فریم بر ثانیه انجام دهد. در صورتی که کاربر قابلیت Dolby Vision HDR را فعال سازد ، توانایی فیلمبرداری گوشی بر روی 30 فریم بر ثانیه قفل خواهد شد. در نهایت ، فلاش ال ای دی دوگانه و تثبیت گر دیجیتالی EIS مبتنی بر سنسور Gyro نیز در این بخش به کار رفته است.

در بحث کارایی یا پرفورمنس دوربین گوشی ، آیفون 12 اپل امتیاز 132 را در بخش عکاسی و 112 را در بخش فیلمبرداری ثبت کرده است. امتیاز 41 هم در نهایت به خاطر عدم مجهز بودن به لنز تله فوتو در بخش بزرگنمایی به این گوشی تعلق گرفته است.

در نهایت و به گفته وب سایت DxOMark ، دوربین آیفون 12 با تمام امتیازی که بدست آورده است در پشت سر محصولات پرچمدار شرکت هایی همچون شیائومی ، سامسونگ ، هواوی ، اوپو و حتی نسخه های بهتر آیفون قرار می گیرد. هر چند ، در بخش توانایی های فیلمبرداری ، این محصول از سایر گوشی ها اندکی بهتر عمل کرده است. در حقیقت رتبه سوم در این بخش متعلق به گوشی های آیفون 12 است.

سیستم دوربین در این تلفن همراه در بخش های فوکوس خودکار ، نوردهی و رنگ های دقیق (درون فضای بسته) خوبی را ارائه می دهد. همچنین خروجی تصاویر مناسبی هم در فضای باز و هم در فضای داخلی از خودش به نمایش می گذارد. علاوه بر این ، فیلم های ضبط شده توسط این گوشی دارای دامنه پویای گسترده ، رنگ های دلپذیر و رنگ پوست و تثبیت کننده موثر حتی هنگام راه رفتن هستند.

موارد مثبت ذکر شده به معنای بی عیب و نقص بودن عملکرد دوربین آیفون 12 نیست. از آنجا که دوربین ها دارای معایبی نظیر محدوده دینامیکی محدود در عکس ، نویز قابل مشاهده در عکس (به ویژه در نور کم) ، کمی سازی رنگ ، تغییر رنگ قابل مشاهده در عکس ، عملکرد بزرگنمایی کمتر از حد ، تراز سفیدی در عکس های بیرونی نیز هستند ، در نهایت و در نور کم شاهد مشکلاتی در ثبت جزئیات آنها در حین فیلمبرداری و عکاسی هستیم.

کشور ایتالیا کمپانی اپل را به دلیل اقدامات گمراه کننده تجاری 10 میلیون یورو جریمه نقدی کرد

مشکلات آیفون تمامی ندارد: از جریمه 10 میلیون یورویی توسط ایتالیا تا کمبود IC برای آیفون 12 پرو

مقامات قانون ضد انحصار گرایی در ایتالیا اوایل هفته جاری جریمه 10 میلیون یورویی (تقریبا 12 میلیون دلار آمریکا) را برای اپل اعمال کردند. این شرکت به دلیل اقدامات تجاری “تهاجمی و گمراه کننده” برای گوشی های آیفون های خود جریمه می شود.

طبق یک گزارش بدست رسیده از وب سایت ET ، تنظیم کنندگان این جریمه در بیانیه ای گفتند که اپل غول مستقر در کوپرتینو برخی از جنبه های آیفون خود را تبلیغ می کند که ممکن است صحت نداشته باشد. مقصر اصلی در اینجا ادعا های مقاومت در برابر آب است که شرکت به مشتریان خود ارائه داده است. ظاهرا ، ادعای مقاومت در برابر آب فقط در برخی از محیط های کنترل شده صادق است ، که این محیط ها هرگز برای مشتری ها مشخص نشده است. به عبارت دیگر ، سناریو های مربوط به مقاومت در برابر آب گوشی های آیفون در آن چندان خوب نبوده و این ادعای نادرست تا زمان آیفون 8 پیگیری شده است.

علاوه بر این ، این مسئله به خدمات گارانتی گوشی ها نیز مربوط می شود. اپل سلب ادعایی را اضافه کرده که در آن اعلام شده است که آیفون های تولیدی این شرک در صورت آسیب دیدن از مایعات تحت پوشش ضمانت قرار نمی گیرند. این اساسا مشتریانی را که فکر می کردند تلفن هایشان در برابر آب مقاوم است فریب می دهد ، اما همانطور که اعضای مقامات ضد انحصار گفته اند ، سلب ادعای اپل به این معنی است که اپل قرار نیست در صورت آسیب دیدن دستگاه به دلیل قرار گرفتن در معرض مایعات ، از گوشی هایش پشتیبانی کند.

متاسفانه ، در حال حاضر اپل از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. بنابراین برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید ، زیرا در صورت وجود اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، یا هنگامی که این شرکت سرانجام به جریمه سنگینی که در ایتالیا با آن روبرو است واکنش نشان داد ، به روزرسانی های بیشتری ارائه خواهیم کرد.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. تمام شرکتهایی که خود اقدام به قطعه سازی در کشورشان نمیکنند یا حداقل پتانسیل لازم را برای روز مبادا ایجاد نکرده اند، عاقبت روزی به افول میرسند. ترس از این حقیقت است که اپل را وادار میکند شرکتهایی را بخرد و برای خود قطعات بسازد. ولی بنابر اظهارات یکی از مدیران اپل ،این شرکت به این زودیها از قطعات تولیدی خود استفاده نخواهد کرد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here