هر آنچه باید درباره نسخه 14.3 سیستم عامل iOS بدانید

0
۱۳,۲۱۲

شرکت اپل امروز نسخه 14.3 دو سیستم عامل iOS و iPadOS را به صورت عمومی منتشر کرد که در آن علاوه بر حل مشکلات قبلی چندین ویژگی جدید نیز قرار گرفته شده است. ما در این مطلب مهم ترین تغییرات این سیستم عامل را برای شما لیست کرده ایم تا بدانید که پس از نصب این سیستم عامل بر روی گوشی آیفون یا تبلت آیپدتان با چه چیزی رو به رو خواهید شد.

برنامه +Apple Fitness

هر آنچه باید درباره نسخه 14.3 سیستم عامل iOS بدانید

Apple Fitness پلاس با قیمت 9.99 دلار در ماه و به همراه باندل Apple One ، جدیدترین سرویس اپل است که برای کار با ساعت هوشمند Apple Watch طراحی شده است. این برنامه تمرینات هدایت شده ای را فراهم می کند که توسط مربیانی که اپل استخدام کرده است ، همراه با Apple Watch برای ردیابی پیشرفت در طول تمرینات شما استفاده خواهد شد.

تمرینات ویدئویی در تبلت Apple TV ، iPad یا گوشی آیفون با معیار های اندازه گیری Apple Watch در همان صفحه در دسترس خواهد بود. این تمرینات شامل تمرینات با شدت زیاد ، دوچرخه سواری داخل سالن ، یوگا ، تمرینات قدرتی ، رقص ، قایقرانی ، پیاده روی روی تردمیل ، دویدن روی تردمیل و کاهش استرس است که اپل پیشنهادات و توصیه های تمرینی را با توجه به شرایط هر کاربر مانند قد و وزن و … ارائه می دهد.

هدفون AirPods Max

هر آنچه باید درباره نسخه 14.3 سیستم عامل iOS بدانید

این به روزرسانی پشتیبانی از جدیدترین محصول اپل ، یعنی هدفون روی گوشی AirPods Max را به گوشی ها تبلت های این شرکت اضافه می کند. اپل می گوید که این به روزرسانی صدا با کیفیت High Fidelity ، قابلیت اکولایزر تطبیقی برای تنظیم صدا به صورت همسان (Real Time) متناسب با بالشتک های روی هر گوش ، حذف نویز فعال برای جلوگیری از سر و صدای محیط ، حالت شفافیت برای شنیدن صدای محیط اطراف شما و صدا های فضایی را با امکان ردیابی سر کاربر به صورت پویا برای یک تجربه تئاتر مانند را فعال می سازد.

پشتیبانی از فرمت ProRAW

هر آنچه باید درباره نسخه 14.3 سیستم عامل iOS بدانید

iOS 14.3 فرمت جدید ProRAW را به آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس می آورد. ProRAW برای کسانی طراحی شده است که ترجیح می دهند با فرمت RAW عکس بگیرند اما همچنین می خواهند از داده های تصویری اپل مانند کاهش نویز و تنظیمات چند اکسپوژر استفاده کنند.

ProRaw را می توان در بخش تنظیمات برنامه دوربین برای کسانی که iOS 14.3 نسخه بتا را روی آیفون 12 پرو یا پرو مکس جدید خود نصب کرده اند ، فعال کرد. هنگامی که این قابلیت فعال می شود ، یک آیکون RAW در سمت راست بالای برنامه دوربین نمایان می شود که می توان برای خاموش یا روشن کردن این ویژگی روی آن ضربه زد.

اندازه عکس های ProRaw تقریبا 25 مگابایت است ، بنابراین اگر فضای ذخیره سازی تلفن آیفون شما به مشکل بر بخورد ، ممکن است لازم باشد از این ویژگی کمتر استفاده کنید. عکس های ProRAW را می توانید در برنامه Photos نیز ویرایش کنید.

دیگر بهبود های بخش دوربین

اکنون گزینه ای برای ضبط ویدئو با سرعت 25 فریم در ثانیه به گوشی شما اضافه خواهد شد و به علاوه گزینه جدیدی برای نمایش آینه ای تصاویر دوربین جلو برای که با گوشی های iphone 6s ، iphone 6s Plus ، iPhone SE ، iphone 7 ، iphone 7 Plus ، iphone 8 ، iphone 8 نیز کار می کند.

صدای Siri

Siri در iOS 14 قادر به تکرار انواع صداها ، از حیوانات گرفته تا هشدار ، آلات موسیقی و موارد دیگر است. می توانید از سیری سوالتی از این دست بپرسید: “نهنگ کوهان دار چه صدایی دارد؟” یا “صدای شیر چیست؟” تا Siri صدای نهنگ یا شیر را پخش کند.

اپل صدها صدای مختلف را به این دستیار هوشمند افزوده و آیفون ها و آیپد ها علاوه بر صدا ، می توانید تصویر آن موجود یا دستگاه را دیده و با لمس یک دکمه برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه ویکی پدیا نیز هدایت شوید.

میان بر های Home Screen

در iOS 14.3 راه اندازی برنامه ها با آیکون ها سفارشی از صفحه اصلی آسان تر و سریع تر شده است. هنگام باز کردن برنامه ای که دارای یک آیکون سفارشی است که با استفاده از میانبر ها ایجاد شده است ، دیگر از طریق برنامه میانبر ها به آن برنامه هدایت نمی شوید و در عوض می توانید خیلی سریعتر اپ ها را باز کنید.

موتور جستجوی Ecosia

Ecosia نام موتور جستجوی اختصاصی اپل است که می تواند شما را زودتر به محتوایی که به دنبال آن می گردید برساند. این امکان وجود دارد تا از اکوسیا به عنوان جایگزین موتور جستجوی هایی مانند گوگل ، یاهو ، بینگ یا DuckDuckGo استفاده کنید.

برنامه TV

اپل یک تب + Apple TV جدید به گوشی اضافه کرده است که برای سهولت در کشف برنامه های این سرویس و محتوای اصلی و ایجاد سردرگمی کمتر برای مشتریانی که نمی دانند باید چه چیزی را تماشا کنند ساخته شده است.

همچنین یک ویژگی جستجوی پیشرفته برای مرور محتوا بر اساس دسته بندی مانند ژانر وجود دارد و هنگام تایپ کردن در این بخش ، اپل جستجو ها و پیشنهادات اخیر را به کاربر ارائه می دهد. همچنین اپل اکنون نتایج برتر جستجو را با محتوای مرتبط در بین فیلم ها ، سریال های تلویزیونی ، بازیگران ، کانال ها و ورزش های مختلف به شما نشان می دهد.

تناسب اندام با Cardio Fitness

ویژگی جدید Cardio Fitness برای اپل واچ به تازگی اضافه شده است که در برنامه Activity در ‌iPhone نیز نشان داده می شود. Cardio Fitness میزان اکسیژن خون را اندازه گیری می کند ، که حداکثر میزان اکسیژنی است که بدن شما قادر به مصرف در طول ورزش است.

اندازه گیری ها با گذشت زمان انجام می شود ، با استفاده از ‌iPhone و Apple Watch می توانن اعلان هایی را برای اطلاع از نوسانات حداکثر اکسیژن خون خود دریافت کنید. VO2 Max معیاری است که می تواند به شما کمک کند سطح کلی تناسب اندام خود را پیدا کنید. به تناسب اندام قلبی می توان از طریق یک روند جدید که به برنامه فعالیت اضافه شده است ، دسترسی پیدا کرد و می توان آن را در برنامه Health در گوشی های آیفون تنظیم کرد. سطح تناسب اندام قلبی برای کاربران 20 سال به بالا در دسترس است و براساس سن آنها تخمین زده می شود.

اطلاعات کاردیو تناسب اندام براساس سن و جنسیت متفاوت خواهد بود و در یکی از چهار محدوده طبقه بندی می شود: بالا ، بالاتر از حد متوسط ​​، زیر متوسط ​​یا کم. اعلان ها به شما اطلاع می دهند اگر تناسب اندام قلبی شما در سطح پایینی قرار دارد ، بهتر است راه رفتن را آغاز کنید. اپل واچ قبلا قادر به اندازه گیری میزان اکسیژن خود بود ، اما ویژگی جدید شامل پشتیبانی از محدوده های پایین تری است که در گذشته به آزمایش بالینی نیاز داشتند.

برنامه Health

برنامه Health بخش جدیدی در مورد بارداری را شامل می شود که با دستگاه های ردیابی بارداری کار می کند و اطلاعات مربوط به بارداری را به کاربر ارائه می دهد. اپل می گوید برای مدیریت بهتر پیش بینی های دوره های عادات ماهانه و پنجره باروری ، گزینه هایی برای نشان دادن بارداری ، شیردهی یا استفاده از روش های جلوگیری از بارداری در Cycle Tracking به این برنامه اضافه شده است.

حل مشکلات و باگ های قبلی

iOS 14.3 باگی را برطرف می کند که ممکن بود کاربر پیام های MMS را دریافت نکند ، همراه با مشکلی که می توانست در هنگامی که شخصی در گروه پیام ارسال می کرد ، نامش را نمایش ندهد.

بعضی از ویدئو ها هنگام به اشتراک گذاری از طریق برنامه ‌Photos به درستی ظاهر نمی شدند و ممکن است پوشه های برنامه باز نشوند ، هر دو مشکل رفع شده اند. اپل به موارد بزرگی اشاره کرده است که می تواند باعث شود برنامه های بازشده از طریق Spotlight فعال نشوند و گزینه بلوتوث در تنظیمات ظاهر نشود.

همچنین یک باگ وجود داشت که می توانست باعث شود شارژر MagSafe Duo با توانی کمتر از شارژر های سیم دار گوشی های آیفون اقدام به شارژ گوشی نماید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here