هواوی میت 40 معرفی شد؛ صفحه نمایش 6.5 اینچ OLED، دوربین سه گانه و تراشه کرین 9000E

8
۳۱,۶۵۹

شرکت چینی هواوی با اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دائما در حال دست و پنجه نرم کردن با تبعات محرومیت هایی است که دولت آمریکا برایش در کشور های مختلف ایجاد کرده، اما دست از تلاش برنداشته و همچنان چند ترفند دیگر در آستین دارد.

این شرکت به تازگی و در مراسم آنلاین امروز خود خانواده گوشی های Mate 40 را معرفی کرد که درست است در این مطلب به نسخه عادی این گوشی می پردازیم و نسبت به نسخه های Pro ضعف هایی دارد، اما هنوز هم گوشی خوب و توانایی محسوب می شود.

صفحه نمایش این گوشی نسبت به مدل پرو کوچکتر شده و 6.5 اینچ اندازه دارد، علاوه بر این صاف تر بوده و تنها 68 درجه خمیده شده است که این خمیدگی نمایشگر در مورد مدل های پرو و پرو پلاس 88 درجه است. علاوه بر این، رزولوشن این نمایشگر 2376 در 1080 پیکسل بوده و همچنان از نرخ تازه سازی 90 هرتز نمایشگر با یک پنل OLED با دقت لمس 240 هرتزی بهره می برد.

هواوی میت 40 معرفی شد؛ صفحه نمایش 6.5 اینچ OLED، دوربین سه گانه و تراشه کرین 9000E

هواوی از سه سنسور برای دوربین گوشی Mate 40 استفاده کرده است که دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی و ساخته شرکت سونی (به احتمال زیاد IMX700) بوده و یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز زاویه گسترده و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو آن را تکمیل می کند. سنسور اصلی دوربین این گوشی با دو نسخه Pro و Pro Plus مشترک است اما دیگر خبری از لنز پریسکوپی در آن نیست. در جلوی گوشی هم یک سنسور 13 مگاپیکسلی سلفی درون حفره نمایشگر قرار گرفته است. با این حال، این دوربین از قابلیت تشخیص چهره بهره می برد اما امنیت آن نسبت به نسخه های Pro کمتر است، چرا که در این گوشی خبری از سنسور سه بعدی ToF یا همان زمان پرواز نیست.

تفاوت ها فقط به صفحه نمایش و دوربین ها ختم نمی شود و پردازنده این گوشی هم تفاوت هایی با نسخه های پرو و پرو پلاس دارد. هواوی در این گوشی از نسخه ضعیف تر شده پردازنده Kirin 9000 استفاده کرده است که نام آن را کرین 9000E گذاشته است. تفاوت این دو چیپست در این است که این سیستم روی تراشه در بخش گرافیک دو هسته کمتر از برادران خود داشته و NPU یا همان واحد پردازش عصبی آن هم ضعیف تر شده است. جدا از این، همچنان می توانید از فناوری ساخت 5 نانومتری این تراشه نهایت استفاده را ببرید.

ظرفیت باتری این گوشی نسبت به دو برادر دیگرش کمتر بوده و 4200 میلی آمپر است و علاوه بر این دیگر خبری از شارژر فوق سریع 65 واتی در این گوشی نیست. شارژر این گوشی به قدرت 40 وات محدود شده است و از شارژر های بی سیم هم پشتیبانی نمی کند. بر خلاف مدل های Pro و Pro Plus، در این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا هم برای اتصال هدفون وجود دارد.

هواوی میت 40 معرفی شد؛ صفحه نمایش 6.5 اینچ OLED، دوربین سه گانه و تراشه کرین 9000E

هواوی همچنان از سرویس های گوگل بی بهره مانده و به جای GMS یا Google Mobile Service به HMS یا Huawei Mobile Service روی آورده است. این یعنی خبری از گوگل پلی استور یا فروشگاه گوگل نیست و به طبع خبری از هیچکدام از برنامه های کاربردی گوگل نیست و App Gallery هواوی جای آنها را گرفته است. به هر حال این ریسکی است که هر خریدار گوشی های جدید هواوی باید به جان بخرد و این شامل کاربران ایرانی هم می شود.

هواوی در کنار معرفی این سه گوشی از سرویس نقشه خانگی Petal Maps هم رونمایی کرد که جایگزین سرویس Google Maps است. اپلیکیشن Huawei Docs هم قرار است کار ویرایش اسناد Word,Excel و PowerPoint را انجام دهد. اما سرویس نقشه Petal Maps که نسخه بتا آن در فروشگاه App Gallery عرضه شده است و ناوبری آن در 140 کشور و به زبان های مختلف در دسترس خواهد بود.

هواوی میت 40 معرفی شد؛ صفحه نمایش 6.5 اینچ OLED، دوربین سه گانه و تراشه کرین 9000E

این گوشی با رنگ های مختلفی به فروش خواهد رسید و محدودیت مدل های پرو را در این زمینه با خود یدک نمی کشد. برای این گوشی پنج رنگ Mystic Silver، سفید، مشکی، سبز و زرد در نظر گرفته شده است. گوشی با قیمت 889 یورو (1063 دلار) برای نسخه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید.

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

8 دیدگاه ها

  1. امیدوارم خبرای خوبی ازش به گوش برسه، شما هم هر خبری از احتمال بازگشتش بود حتما پوشش بدید، سونی هم برای بقای این بخش، ناچار به بازگشته، مثل الجی

    پاسخ

  2. سلام
    چرا پلی استور سایت از دسترس خارج شده؟

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۴:۱۴

    سلام
    متاسفانه بخش استور و انجمن دیگه کارایی سابق رو نداشت و مدتیه از دسترس خارج شده

    پاسخ

  3. آدم اعصابش خورد میشه اخبار چینی مینی هارو میخونه
    این تحریم شده ها هم عین نقل و نبات گوشی تولید می‌کنند ولی از سونی با این پتانسیل فوق العاده هیچ خبری نیست
    حداقل برنمیگردن به بازار های ترک کرده مثل خاورمیانه که بشه همین گوشیاشم خرید

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۷:۰۷

    اعصاب خودتو خورد نکن دوست من، هواوی اگه نباشه و اینجوری فروش نکنه سونی سنسور هاش ۲۰ درصد افت فروش پیدا میکنه، شما دعا کن هواوی اینقدر بزرگ بشه که سهم سونی از بازار سنسور ۷۰ درصد بشه.

    پاسخ

    امید گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۳:۵۳

    سنسور به درد ما نمی‌خوره، البته که باعث پیشرفت سونی میشه ولی سونی در همه ی زیرشاخه ها بهترین یا جزو سه تای برتره ولی این موضوع نتونست به پیشرفت گوشی های همراهش کمکی کنه
    تحریم هوآوی بهترین فرصت برای بازگشت سونی به بازار های ترک کرده هستش

    پاسخ

    امید گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۳:۵۴

    ضمن اینکه سفارش سنسور برای سونی به قدری زیاد شده که کارخانه های این برند قادر به تولیدش نیستند

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۴:۱۶

    شما نباید توقع چند سال پیش رو از سونی داشته باشید، تمرکزش رو موارد دیگه هست نه صرفا گوشی. با این حال بررسی ها نشون میده که گوشی های جدید سونی هم از محبوبیت بالایی برخورداره و هم از کیفیت بالایی و اینکه ما خبرش رو توی سایت کار می کنیم به خاطر اینه که ما رسانه خبری هستیم و بی طرف باید به همه قضایا نگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here