هواوی چقدر فرصت دارد تا برای نجات از تحریم راه چاره پیدا کند؟

2
۲,۵۶۸

گویا ماجرای تحریم هواوی توسط ایالات متحده به این زودی به پایان نمی‌رسد. اخیرا با خبر شدیم که بنا به دستور دونالد ترامپ، گوگل هواوی را تحریم کرده و مجوز حق استفاده از اندروید برای محصولات این کمپانی را باطل کرده است. با این حال، وزارت بازرگانی ایالات متحده تحریم های هواوی را به مدت 90 روز به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مهلت 90 روزه به هواوی این امکان را می‌دهد که بتواند تجهیزات شبکه ساخته شده توسط کمپانی های آمریکایی را خریداری کرده و همچنین آپدیت های نرم افزاری را برای دستگاه هایی که تاکنون عرضه کرده است، ارائه دهد. گرچه، خرید قطعات و تجهیزات آمریکایی برای تولید محصولات جدید بدون مجوز تاییدیه همچنان برای این کمپانی چینی ممنوع است اما احتمالا این مورد تکذیب خواهد شد.

ابطال مجوز اندروید نیز مانند سایر تحریم ها به مدت 90 روز به تعویق خواهد افتاد، این یعنی هواوی میتواند در این مدت سیستم عامل گوشی های فعلی خود را به روزرسانی کند. اینکه آیا این مهلت 90 روزه برای به روزرسانی گوشی های هوشمند هواوی به اندروید Q کافی خواهد بود یا خیر هنوز در هاله ای از ابهام است، اما ما انتظار داریم هواوی تمام توان خود را به منظور به روزرسانی دستگاه هایش به کار گیرد.

هواوی همچنان نمیتواند بدون داشتن مجوز از طرف گوگل گوشی های بعدی خود را به اپ ها و سرویس های این کمپانی تجهیز کند. البته به نظر میرسد که گوشی های Honor 20 و Honor 20 Pro که فردا از آنها رونمایی میشود از این قاعده مستثنی هستند، در رابطه با گوشی تاشدنی Mate X نیز میتوان همین ادعا را داشت. اما برای گوشی های که قرار است در ماه های آینده عرضه شوند نباید خیلی امیدوارانه اظهار نظر کرد.

مهلت 90 روزه ی هواوی در تاریخ 19 آگوست به پایان میرسد، و شاید تا آن موقع دولت چین و ایالات متحده با انجام مذاکرات تجاری بیشتر بتوانند کمی از این تنش های به وجود آمده بکاهند و مسیر برای هواوی کمی هموار شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. اینا همش زیر سر سامسونگ و اپل هستش دیدن دارن کم میارن جلوی هواوی اینجوری دارن بهش ضربه میزنن خیلی هم واضح هستش چرا تا قبل از اینکه هواوی اپل را پشت سر نزاشته بود این حرفا نبود ؟احتمالا شرکت بعدی شیائمی هستش

    پاسخ

    افشین گفته:
    ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۳:۱۴

    درود،دوست عزیز از مسائل ظاهرا بی اطلاعید،هواووی بخاطر ساخت سیستمهای جاسوسی از جمله شنود و دستگاهای پارازیت همچنین دور زدن تحریمها که باعث بازداشت دختر مدیرعامل هواووی که مدیر مالی این کمپانیه در کانادا شد و خطر بالقوه اون برای امنیت امریکا همچنین امنیت جهانی مورد تحریم قرار گرفته،مانند نوکیا که همین اشتباهاتو مرتکب شد و محو شد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here