پردازنده X1 Ultimate سونی در تلویزیون OLED A8H کولاک می کند

6
۳۳,۰۸۴

بر کسی پوشیده نیست که تلویزیون های سونی باکیفیت ترین و بادوام ترین محصولات بازار هستند که ژاپنی ها تمامی تلاششان را کرده اند تا در زمینه تصویر و صدا بهترین باشند. اکنون که مدل Bravia A8H سونی به عنوان آخرین مدل از تولیدات OLED این شرکت وارد بازار شده است، بعد از بررسی توسط کارشناسان مشخص شده است که سونی به جز بهینه سازی پنل اولد این مدل، با استفاده از پردازنده قدرتمندش کاری کرده است که در میان تمامی مدل های موجود در بازار، این مدل فک برانداز ترین باشد.

درست است که پنل های OLED کیفیت بسیار بالایی داشته و نظر خیلی ها را به خود جلب می کنند اما این تمام ماجرا نیست و پردازنده سونی X1 Ultimate است که بازی را به نفع سامورایی ها عوض می کند. فرقی نمی کند که کدام مدل از تلویزیون ها را در اختیار داشته باشید و پنل آن LED، QLED یا OLED باشد، در نهایت این پردازنده است که تفاوت ها را ایجاد می کند.

اگر تلویزیون شما پردازنده قدرتمند و توانایی در اختیار نداشته باشد، خیلی زود متوجه ضعف نمایشگر خواهید شد. تصاویر درخشان به نظر نمی رسند و رابط کاربری شروع به لگ (تیک) زدن می کند و در نهایت تجربه کاربری شما از تلویزیون جدیدتان به یکی از بدترین و درآور ترین تجربه های تمام زندگی تان بدل می شود.

خوشبختانه، پردازنده سونی X1 Ultimate بیشتر از ارائه کیفیت بالای تصویر عمل می کند. به لطف بیست سال تجربه سونی در ارائه و ساخت محتوا، آنها موفق شده اند کاری کنند که بهترین و واقعی ترین تجربه از تماشای تصاویر اکنون به خانه های کاربران برسد. در نهایت نتیجه این است که رابط کاربری بسیار غنی و سریع، کیفیت تصویر شگفت انگیز و تجربه بسیار خیره کننده در اختیار کاربران قرار بگیرد. همه چیز از تماشای فیلم های سینمایی گرفته تا تماشای مسابقات ورزشی، همگی به صورت روان و واضح و تجربه نزدیک به واقعیت در مقابل چشمان شما خواهد گذشت که این به لطف تکنولوژی Motion Flow در تلویزیون A8H میسر شده است. این تلویزیون همچنین بهینه سازی های مخصوص به محتوای به نمایش درآمده از سرویس نتفلیکس را در خود جای داده است که اثر همکاری مستقیم سونی و این سرویس استریمینگ برتر است که نمونه آن را در گوشی های سونی اکسپریا نیز شاهد هستیم. به همین منظور، شاهد تصاویر با رنگ مشکی عمیق تر و تصاویری با جزئیات خیره کننده هستیم.

پردازنده X1 Ultimate سونی در تلویزیون OLED A8H کولاک می کند

به لطف سیستم عامل اندروید، پیمایش در رابط کاربری بسیار ساده است. به راحتی می توانید بین سرویس های استریمینگ و ورودی های تلویزیون جا به جا شوید و علاوه بر این به بیش از هزاران برنامه و بازی مختلف روی فروشگاه گوگل پلی هم دسترسی دارید. همان تجربه روان اندروید روی گوشی های سونی را اکنون در تلویزیون A8H شاهد هستیم و به لطف دانگل Chromecast داخلی این تلویزیون می توانید به سرعت گوشی خودتان را به تلویزیون متصل نمایید. کاربران اپل نیز می توانند با استفاده از سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون خودشان و به لطف ویژگی Airplay و HomeKit همین تجربه را داشته باشند.

جستجوی صوتی بینظیر حتی به زبان عربی

با اینکه جستجوی صوتی روی تلویزیون های هوشمند چندان ویژگی جدیدی محسوب نمی شود، اما مدل A8H سونی در این زمینه با سایرین فرق دارد. این تلویزیون از 22 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و این شامل زبان عربی جدا از گویش آنها هم می شود. این قابلیت باعث می شود تا استفاده از تلویزیون در خاورمیانه ساده تر شده و دیگر نیازی به استفاده از ریموت کنترل نباشد. به علاوه که دسترسی کاربران به برنامه های ویژه عربی زبانان هم اکنون مهیا شده است.

به لطف طراحی یکپارچه و زیبا و صاف این تلویزیون، مدل A8H هم به صورت ایستاده و هم به صورت متصل به دیوار شگفت انگیز به نظر می رسد. سیستم صوتی پیشرفته سونی که Acoustic Surface Audio نام دارد از 2 ساب ووفر و 2 محرک صدا درون صفحه نمایش بهره می برد. این در حالی است که اکثر سازندگان تلویزیون های هوشمند هنوز هم اسپیکر ها را در پایین نمایشگر تعبیه می کنند اما سونی تصمیم گرفته تا کل صفحه نمایش را به یک اسپیکر بزرگ تبدیل کند و این یعنی صدا مستقیما از درون نمایشگر بیرون آمده و تجربه شما از تماشای فیلم ها و سریال ها می توانند کاملا پویا و متفاوت باشد که این را مدیون تکنولوژی Dolby Atmos نیز هستیم.

پردازنده X1 Ultimate سونی در تلویزیون OLED A8H کولاک می کند

نکات مثبت بسیاری در تلویزیون A8H سونی وجود دارد، نمایشگر روشن و زنده، صدای فراگیر سوراند و پردازنده X1 Ultimate که همه چیز را به خوبی به هم پیوند داده است. تلویزیون A8H سونی اکنون با قیمت 5499 درهم تا 8999 درهم در دسترس ساکنان خاورمیانه است.

[تعداد: 7    میانگین: 4.7/5]

6 دیدگاه ها

  1. فرق سونی با سامسونگ و الجی در بخش تلویزیون دقیقا عین فرقش با نیکون و کانن در دوربین هست. در هر دوقسمت تکنولوژی های منحصر بفردی داره که رقیباش هیچوقت بهش دست پیدا نمیکنن. من تلویزیون w800a دارم بعد از ۷سال هنوز هرکی میاد خونمون میگه ماشالا به این کیفیت، هیچ جا همچین کیفیتی ندیدیم. سونی نون پردازشگرهای اختصاصیشو میخوره. معجزه میکنه

    پاسخ

  2. واقعا عالی کرده همین چیزها باعث برتری کیفیت تصویر سونی شده و تا سال ها اون بی رقیب میکنه البته ال‌جی و سامسونگ هم یه چیزهایی دارند که بیشتر جهت مزاح و خنده است مثل crystal و nanocell و….. که سر هم جمعش کنی یه فناوری قدیمی سونی هم نمیشه.
    سونی غول صنعت تلویزیون. Sony A8H سینمایی ترین تلویزیونی است که تا حالا سونی ساخته.

    پاسخ

  3. عالی
    سلام جناب سیمین فر به غیر از این پردازنده که مختص پردازش تصویر هست
    برای سیستم عامل اندروید این تلویزیون از چه پردازنده ای استفاده میکنه؟

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۱:۰۷

    سلام دوست من
    اشاره خاصی نشده توی هیچ سایتی اما به نظر از ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار یک پردازنده ۸ هسته ای برای پردازش رابط کاربری استفاده می کنه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here