پس از 60 سال، شرکت سونی نام خود را تغییر خواهد داد

    9
    ۳۰,۴۶۲

    نام شرکت سونی، برای جهانیان، یادآور محصولات متنوع و خاطره انگیز است. شرکت سونی که از ژاپن برخواست و در سرتاسر جهان گسترش پیدا کرد، حال با یک چالش بزرگ و تاریخی رو به رو شده است! چالش تغییر نام برند…

    در جلسه سهامداران سونی که روز جمعه تشکیل گردید، پیشنهاد تغییر نام برند به تصویب رسید. در این جلسه مصوب شد تا نام شرکت سونی، بعد از 60 سال، از Sony به Sony Group تغییر پیدا کند. این تغییر از ماه آوریل سال 2021 اجرایی میگردد و از آن تاریخ، رسما نام این شرکت به گروه سونی تبدیل خواهد شد.

    مدیر عامل فعلی سونی آقای یوشیدا کنیچیرو در خصوص این تصمیم اظهار داشت: “ما تصمیم داریم که نام شرکت را به گروه سونی تغییر دهیم تا بتوانیم از تنوع کسب و کارهای خود در جهت توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.”

    سونی مدت هاست که در مسیر کاهش تنوع محصول شده است. البته سرمایه گذاران تمایل دارند از خرید سهام در شرکت هایی که تنوع حوزه فعالیت های آنها بسیار بالاست خودداری کنند. در سال های اخیر، برخی از شرکت های الکترونیکی در ژاپن، به ویژه هیتاچی سعی کرده اند شاخه های فرعی خود را رها کنند. با این حال بروز ویروس کرونا در حال حاضر باعث می شود تا مردم درک کنند که تنوع فعالیت های سونی همچنین مزایایی را به دنبال دارد. بازی ها، موسیقی و سایر حوزه های تفریحی می توانند نیازهای مشتریانی را که در قرنطینه هستند را برطرف کند.

    به هر حال، تغییر نام برند سونی به گروه سونی، هر چند که شاید چندان به چشم نیاید، اما اتفاق مهمی است که برای اولین بار در 60 سال گذشته رخ داده است. در حقیقت از سال 1958 تا به امروز این شرکت ژاپنی به نام سونی شناخته می‌شود. این شرکت در زمان تاسیس خود در سال 1946، توکیو تسوشین کوگیو نام داشت تا اینکه در سال 1958 و بعد از اختراع اولین رادیوی ترانزیستوری به “Sony” تغییر نام پیدا کرد.

    [تعداد: 12    میانگین: 4.3/5]

    9 دیدگاه ها

    1. اون لوگوی دوست داشتنی رو تغییرش ندن، هر اسمی میخوان اضافه کنن اضافه کنن
      اون موقعا که گوشی‌های سونی اریکسون بود، با اینکه گوشیاش معرکه بود ولی اون حس قدرت رو به آدم نمیداد ولی بعدش که اریکسون جدا شد و خود لوگوی همیشگی بالای گوشیا نقش بست بهترین حس بود.
      الانم که برخی دوستان گفتن از corporation به group تغییر میکنه یکم خیالم راحت شد که لوگوی سونی همون باقی می‌مونه!

      پاسخ

    2. واقعا همینطوره یه سونی c داشتم الانم صفرش باشه دوباره میگیرم ۵سال کار کرد برام باتریشم خراب نشد، ۲۰۰بار از دستم افتاد حالا یه xaگرفتم چهار ساله هست چند ماه پیشم رفتم دوتا هواوی گرفتم تعریف کردن هرکدوم ده روز دستم بود چون واقعا رم ۴ گیگ هواوی کارکرد روم ۲ سونی رو نداره یه شیاومی گرفتم با چهار تا دوربین فیک اونم رد کردم سامسونگ s8 گرفتم که اونم تو جیبم ال سی دیش شکست حالا دوباره رفتم پیش اکسپریا xa خودم و واقعا از امریکام باشه اکسپریا l4 میارم

      پاسخ

    3. از وقتی اکسپریا سولا امد منم خریدمو با این سایت و مخصوصا انجمنش اشنا شدم تا حالا که چندتا گوشی عوض کردم هفته ای نبوده که به این سایت سرنزنم واقعا عالی ولی سایت چند سال پیشتر خیلی فعال تر بود دوران z2اوج سونی و این سایت بود و از z3+سونی سقوط کرد تاحالا .سونی اگه می خواد دوباره بره اوج باید کیفیت رو فدای قیمت کنه و مثل چینیا اشغال تحویل بده ولی یه اشغال زیبا چون عقل مردم توی چشمشونه فقط به ظاهر و اعداد و ارقام فکر می کنن نه چیز دیگه .ps5هم قطعا شکست می خوره چون در اعداد ارقام پایین تره و قیمتش هم بیشتره .

      هادی خان معراجی هم توی این چند سال یک تنه سایتو بالا نگه داشتی .خسته نباشی پهلوان ….. ادمین فقط هادی جون

      پاسخ

    4. از Sony Corporation به Sony Group تغییر نام میده به این خاطر که فعالیت این کمپانی صرفاً به تولید محصولات الکترونیکی ختم نمیشه و در حوزه های مختلف فعالیت بسیار گسترده ای دارد از استودیو های ضبط موزیک و سازنده فیلم وبازی تا صنعت خودرو،پزشکی و خیلی چیزهای تکنیکی دیگه (به گفته یوشیدا) .الکترونیک یه گوشه خیلی کوچک از این غول ژاپنیه
      و همچنان لوگوی زیبای سونی SONY با همان شکل نوستالوژی و خاطره انگیز بر روی تمامی محصولات این گروه بزرگ حفظ خواهد شد

      پاسخ

    5. چرا این شرکت اینقدر برا اسم گوشیاش سردگومه. اون از اسم گوشیاش الانم گیر دادن به اسم شرکت.
      کلا مدیرای سونی مثل شرکتای دیگه نیستن یه مسیر خوبو دقیقو انتخاب نمیکنن.
      تو بازار تولید تلفن های هوشمند هم همینطور هستن تا همین الانم هیچ کسی نمیدونه دارن چیکار میکنن چه مسیریو دارن میرن روز به روز ضعیف تر شدن. تنوع کم گوشی های میانرده به شدت حس میشه سونی تا سال ۲۰۱۵ تولید کننده ی چهارم دنیا بود بعد از اون که شرکتای چینی کم کم پیداشون شد بقیه بعضی شرکتا باهاشون رقابت کردن ولی خیلی شرکتا هم مثل sony. HTC. LG. و خیلی شرکتای دیگه رو به نابودی رفتن تنها شرکت قدیمی که خودشو با قدرت حفظ کرد فقد سامسونگ بود. که البته خیلی چیزارو فدا کرد تا بتونه تو جایگاهش بمونه.

      من خودم به شخصه دوست داشتم گوشی های مثل xz3 هنوز تولید بشن و در کنار اونا هم مدل های جداگانه ی مثل xperia 1 mark 2 هم تولید بشه اینجوری تنوع محصولات پرچمدار هم بیشتر بود مثل بقیه شرکتا که سری s و note یا p و mate.
      سردرگومیه عجیبی تو شرکت سونی حس میشه که اصلاً جالب نیست. قسمت تلفن های هوشمند این شرکت داره فراموش میشه.

      پاسخ

    6. عالی ولی زیاد فرقی نکرده فقط GROUPاضافه شده

      پاسخ

      Armin گفته:
      ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۳:۵۷

      Amer جان سونی همین الانم Sony Corporation فقط بجای این کلمه بمعنی (شرکت) کلمه Group بمعنی (گروه) جایگزین میشه اینطور نیست که کنار لوگوی سونی روی محصولات کلمه Group اضافه کنند! فقط جایی که مشخصات دستگاه درج میشه بجای Sony Corporation کلمه Sony Group هک میشود. متاسفانه این متن اشتباه ترجمه شده

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here