کوالکام از سیستم روی تراشه اسنپدراگون 678 رونمایی کرد

0
۱۴,۷۰۰

سال 2018 بود که شرکت آمریکایی کوالکام سیستم روی تراشه اسنپدراگون 675 را معرفی کرد. چیپستی که قدرت بخش دیوایس های محبوبی مانند شیائومی ردمی نوت 7 پرو ، Vivo U20 ، سامسونگ گلکسی A70s و … بود. امروز ، این شرکت جایگزین پردازنده دو سال پیش خود را معرفی کرده است ، سیستم روی تراشه اسنپدراگون 678. کوالکام با ساخت این چیپست خواسته تا تمرکزش را بر روی بهبود عکاسی ، ارتباطات بدون هدر رفت شارژ باتری و سایر موارد بگذارد.

کوالکام اسنپدراگون 678 از پردازنده ای با هشت هسته و فناوری ساخت 11 نانومتری و لیتوگرافی LLP ساخته شده است. در کنفرانس خبری رسمی این شرکت ، مشخص شد که این سیستم روی چیپ اندکی نسبت به نمونه قبلی بهبود یافته است. بنابر همین کنفرانس خبری ، تراشه گرافیک Kyro 460 اکنون با قدرت 2.2 گیگاهرتز به فعالیت می پردازد که در اسنپدراگون 675 این سرعت روی 2.0 گیگاهرتز قفل شده بود. هر چند ، تراشه گرافیکی روی پردازنده جدید آمریکایی ها همان آدرنو 612 باقی مانده است اما کوالکام ادعا می کند که کارایی آن افزایش پیدا کرده است.

برای کسانی که در جریان نیستند ، باید بگوییم که Kyro در واقع هسته های نیمه سفارشی سازی شده شرکت ARM هستند که کوالکام از آنها در پردازنده های اسنپدراگون استفاده می کند. در اینجا ، Kyro 460 به معنی هسته های Cortex A76 و Cortex A55 می باشد. جدا از این ، شرکت کوالکام در مشخصات این سیستم روی تراشه به هسته های قدرتمند A76 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز نیز اشاره کرده است.

مشخصات Snapdragon 678

در بخش مشخصات ، این سیستم روی تراشه از نمایشگری با کیفیت +FHD با نهایت رزولوشن 2520 در 1080 پیکسل و عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می کند. برای دوربین ها ، کوالکام از نسخه 14 بیتی پردازشگر تصویر Qualcomm Spectra™ 250L ISP استفاده کرده است. این به معنی پشتیبانی از یک دوربین 192 مگاپیکسلی و یک یا دو دوربین MFNR تا دقت 25 و 16 مگاپیکسل است. در اینجا ، MFNR به معنی Multiple Frame Noise reduction (حذف نویز از چند فریم) است.

کوالکام می گوید که نسل سوم موتور هوش مصنوعی کوالکام از حالت های مخصوص دوربین مانند حالت پرتره ، نور کم ، فوکوس خودکار لیزری ، فیلمبرداری با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه ، بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری ، حالت آهسته (با کیفیت 1080p و 120 فریم بر ثانیه) و بیشتر پشتیبانی می کند. در این بخش همچنین پردازنده از کدک HEVC یا x265 و لزرشگیر دیجیتال EIS نیز پشتیبانی می کند.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، پردازنده گرافیکی Adreno 612 درست همانند پردازنده به کار رفته در مدل نسل قبلی است. هر چند ، به گفته خود شرکت کوالکام این پردازنده برای موتور های بازی سازی مانند Unity ، Messiah ، NeoX و Unreal Engine 4 و بسیاری از بازی های برتر دیگر بهینه شده است.

ارتباطات و سایر ویژگی ها

درست همانند اسنپدراگون 675 ، این پردازنده نیز از مودم LTE X12 استفاده می کند. همانطور که از نام این مودم مشخص است ، نباید انتظار داشته باشید که از شبکه نسل پنجم 5G پشتیبانی کند. هر چند که این مودم از سرعت دانلود و آپلود بالایی بر خوردار است که اکنون به 600 و 150 مگابیت بر ثانیه می رسد. پشتیبانی از قابلیت تجمیع فرکانس و دو سیم کارت همزمان متصل به VoLTE از دیگر ویژگی های این مودم است.

در ادامه ، بلوتوث 5.0 به همراه NFC ، Beidou ، Galileo ، GLONASS ، GPS ، QZSS ، SBAS برای مسیریابی و وای فای 802.11ac به علاوه پورت USB-C با پشتیبانی از USB 3.1 از دیگر ویژگی های این بخش هستند.

در نهایت به پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه رم با سرعت 1866 مگاهرتز ، پخش ویدئو با فرمت 4K و کدک HEVC ، کدک صوتی AVC ، سیستم صدای Qualcomm® aptX™ و صدای اچ دی aptX™ و تکنولوژی شارژ سریع +Quick Charge™ 4 در این بخش می رسیم.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here