گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

0
۲۷,۷۳۵

پس از شایعات و افشاگری های فراوان ، سرانجام سامسونگ پادشاه بعدی مجموعه گوشی های تاشو خود را در قالب نام Galaxy Z Fold3 معرفی کرد. پرچمدار جدید با مجموعه ای از پیشرفت ها نسبت به نسل های گذشته همراه است. فناوری پشت ساخت محصولی با صفحه نمایش تاشو در نهایت استقامت و مقاومت به بلوغ رسیده است. بنابراین ، صفحه نمایش با پشتیبانی از قلم استایلوس S Pen عرضه می شود و همچنین یک دوربین سلفی در زیر آن وجود دارد. تاشو جدید سامسونگ با مشخصات درجه یک عرضه می شود و ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که فاصله ایجاد شده میان سری گلکسی نوت و گلکسی S را پر کند. بدون بحث بیشتر ، اجازه دهید به مشخصات این پادشاه تاشو جدید بپردازیم.

نمایشگر بزرگ تاشو با دوربین زیر صفحه نمایش

بیایید با درخشان ترین بخش تلفن های هوشمند تاشو یعنی صفحه نمایش تاشو شروع کنیم. سامسونگ گلکسی Z Fold3 دارای صفحه نمایش تاشو داخلی و صفحه نمایش ثانویه خارجی است. نمایشگر داخلی مورب دارای اندازه 7.6 اینچ است. این یک پنل Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. اکنون سامسونگ یک دوربین زیر نمایشگر را در این دستگاه پیاده سازی کرده است. بنابراین ، Z Fold3 جدید اولین تلفن هوشمند شرکت سامسونگ است که در این طرح انقلابی جدید شرط بندی کرده است. متاسفانه سامسونگ در مورد این فناوری زیاد اطلاعاتی را منتشر نساخته است. حداقل نه به اندازه شیائومی.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

صفحه نمایش جدید UTG 8 حدود 80 درصد قوی تر از Galaxy Z Fold2 است و 29 درصد روشنایی بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه می دهد.

این UDC (دوربین زیر نمایشگر) فقط 4 مگاپیکسل رزولوشن دارد. با این حال ، این دوربین دارای بزرگترین پیکسل های 2.0 میکرومتر است که این رقم به این معنی است که از تمام دوربین های موجود در بازار گوشی ها بزرگ تر بوده و دارای گشودگی دریجه دیافراگم روشن f/1.8 است. شایان ذکر است که این دوربین بیشتر برای تماس های ویدئویی در هنگام استفاده از صفحه نمایش داخلی در نظر گرفته شده است. بنابراین در بخش عکاسی سلفی ، این دستگاه دارای یک دوربین 10 مگاپیکسلی در صفحه جلویی به صورت حفره روی نمایشگر با دیافراگم f/2.2 است.

صفحه جلویی نمایشگر مورب 6.2 اینچی را حفظ کرده و از آخرین نسخه از محافظ نمایشگر Gorilla Glass Victus استفاده می کند. ارتقاء بزرگ این است که این بار این صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

پشتیبانی از قلم استایلوس S Pen

صفحه داخلی Z Fold3 از S Pen پشتیبانی می کند. کاربران می توانند S Pen Fold Edition یا S Pen Pro را انتخاب کنند. هر دو قلم دارای امکانات حرفه ای قابل رهگیری با فناوری محدودیت نیرو هستند. این قضیه اطمینان می دهد که صفحه اصلی Z Fold3 به دلیل تاشو بودن در برابر فشار هایی که توسط قلم به آن وارد می شود ایمن بوده و هنگام استفاده از قلم احساس امنیت خواهید داشت.

این دستگاه فاقد شکاف مناسب برای قلم استایلی S Pen است ، به همین دلیل سامسونگ یک قاب مخصوص برای حمل S Pen به صورت جداگانه برای این تلفن همراه به فروش می رساند.

عملکردی مانند یک پرچمدار

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

در زیر پوشش بدنه ، Galaxy Z Fold3 با سیستم روی تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 عرضه می شود. توجه داشته باشید که این نسخه Plus نیست ، فقط یک نسخه معمولی از این پردازنده است. با این حال ، هنوز هم یکی از بهترین سیستم های روی چیپ شاخص در بازار گوشی های همراه به شمار می رود. از نظر قابلیت اتصال ، این گوشی تاشو جدید می تواند هر دو شبکه Sub6 و mmWave 5G را پشتیبانی کند. پردازنده اصلی با 12 گیگابایت حافظه رم و 256/512 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. این دستگاه دارای سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI است. ظاهرا نسخه جدید نرم افزار پیشرفت های خاصی را در بخش چند وظیفه گی به ویژه برنامه های خاصی که توسط مایکروسافت توسعه یافته است به ارمغان می آورد.

سیستم دوربین نه چندان انقلابی

اگرچه سامسونگ در حال ساخت برخی از چشمگیرترین سنسور دوربین های موجود در بازار است ، اما هنوز دلیلی برای قرار دادن این سنسور ها در پرچمداران خود پیدا نکرده است. با این وجود ، Galaxy Z Fold3 تقریبا همان چینش و ترکیب دوربین سال گذشته را ارائه می دهد.

این محصول دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی است. یک واحد 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 و اندازه سنسور 1/1.76 اینچ که به عنوان سنسور اصلی به شمار می رود ، یک سنسور با ماژول فوق عریض 12 مگاپیکسلی و f/2.2 با 1.12 میکرومتر پیکسل و در نهایت یک سنسور سوم از نوع تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.4 با اندازه پیکسل کوچکتر 1.0 میکرومتر و زوم 2 برابری را در این بخش شاهد هستیم.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و دوال پیکسل Dual Pixel AF و تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) بهره مند شده است. دوربین عکاسی تله نیز دارای تثبیت کننده نوری تصویر است. پنل پشتی اکنون با روکش Gorilla Glass Victus پوشانده شده است.

بدنه قوی با گواهی IPX8

سامسونگ می خواهد به همه ثابت کند که تلفن های هوشمند تاشو با دوام هستند ، به ویژه پس از شکست اولیه در خط تولید. این شرکت یک قاب آلومینیومی زرهی را برای محصول جدیدش تدارک دیده که از هر چارچوب آلومینیومی دیگر حتی دوام بیشتری دارد. پنل محافظ روی صفحه داخلی سفت و سخت تر شده و در برابر آسیب و ضربات بیشتر مقاومت می کند.

جالب اینجاست که Z Fold3 در حالی که یک تلفن هوشمند مقاوم نسبت به نسخه قبلی خود محسوب می شود اما جمع و جورتر نیز شده است. این دستگاه همچنین با وزن 271 گرم نسبت به مدل قبلی خود سبک تر است (وقتی این را در نظر بگیرید که بدنه شبیه به یک نوت بوک کوچک است ، قضیه شگفت انگیز تر نیز می شود). متاسفانه ، ظرفیت باتری به 4400 میلی آمپر کاهش یافته و شارژ سریع سیمی همچنان سرعت 25 واتی قبلی را حفظ کرده است. همچنین شارژ بی سیم 11 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است

قیمت گذاری و در دسترس بودن

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold3 مجهز به دوربین زیر نمایشگر و قلم S Pen معرفی شد

سامسونگ گلکسی Z Fold3 جدید در سه رنگ مختلف Phantom Black ، Phantom Green و Phantom Silver به فروش می رسد. این دستگاه دارای 256 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه داخلی در اروپا است. قیمت این دستگاه ها به ترتیب 1799 یورو یا 1599 پوند است. پیش فروش در حال حاضر امکان پذیر بوده و فروش اصلی از تاریخ 27 آگوست (5 شهریور) آغاز می شود.

مشخصات فنی

صفحه نمایش: 7.3 اینچ (2208 در 1768 پیکسل) QXGA+ 22.5:18 Dynamic AMOLED 2X ، 374ppi، نرخ تازه سازی 120 هرتز ، محافظ صفحه Corning Gorilla Glass Victus.
6.2 اینچ (2268 در 832 پیکسل) صفحه نمایش جلویی HD+ Dynamic AMOLED 2X ، 387ppi ، نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120Hz.

پردازنده: 8 هسته ای با فرایند ساخت 5 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 888.

حافظه: 12 گیگابایت رم LPDDR5 ، حافظه داخلی 256 گیگابایت / 512 گیگابایت (UFS 3.1).

سیستم عامل: اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1.

دو سیم کارت (نانو + eSIM).

دوربین: 12 مگاپیکسل با فلش LED ، دیافراگم f/1.8 ، فوکوس خودکار PDAF ، لرزشگیر OIS ، لنز تله فوتو 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 ، فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز ، لرزشگیر نوری ، زوم اپتیکال 2 برابر ، تا 10 برابر زوم دیجیتال ، سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسل 120 درجه با دیافراگم f/2.2 ، شیشه فوق العاده شفاف با شیشه گوریل گلس DX. دوربین جلویی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و 4 مگاپیکسل دوربین زیر نمایشگر با دیافراگم f/1.8.

صدا: بلندگوهای استریو ، Dolby Atmos.

امنیت: سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر.

گواهینامه: مقاوم در برابر آب (IPX8).

اتصالات: 5G SA/NSA ، Sub6/mmWave ، دوگانه 4G VoLTE ، Wi-Fi 802.11 6E (2.4/5GHz) ، HE160 ، MIMO ، 1024-QAM ، بلوتوث 5.2 LE ، باند فوق العاده گسترده ، GPS با GLONASS ، USB Type-C ، NFC ، MST.

باتری: 4400 میلی آمپر ساعتی با شارژر 25 وات سیمی و شارژر 10 وات بی سیم (WPC و PMA) ، شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات.

نظر شما درباره این تلفن همراه تاشو گران قیمت چیست؟

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here