گوشی های نوکیا X10 و X20 با پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و ساپورت شبکه 5G معرفی شدند

4
۲۴,۶۹۳

نام نوکیا ایکس در گذشته با انواع مختلفی از تلفن ها همراه بوده است ، تلفن های چند رسانه ای ، تلفن اندرویدی مورد پشتیبانی مایکروسافت و سپس تلفن اندرویدی ساخت HMD برای چین و اکنون همه چیز در مورد تلفن های هوشمند و پایدار در حوزه ارتباطات 5G است ، جایی که نوکیا به عنوان یک شرکت فنلاندی خودش را نسبت به رقبا بهتر و قدرتمند تر فرض می کند.

سری جدید با دو مدل گوشی نوکیا X10 و X20 آغاز به کار می کند. HMD به مدت سه سال متعهد به پشتیبانی کامل نرم افزاری شده است و این به معنای سه سال بروزرسانی سیستم عامل و وصله های امنیتی است ، اما همچنین سه سال ضمانت گوشی را نیز در بر دارد. به عنوان بخشی از ابتکار عمل سبز HMD ، تلفن های جدید دارای یک کیس شامل 100 درصد قابل کمپوست (بازیافت) هستند.

این دو تلفن تقریبا یکسان هستند و عمدتا در بخش دوربین با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین ، بیایید ابتدا به ویژگی های مشترک هر دو بپردازیم.

نوکیا X10 و X20 هر دو از چیپست اسنپدراگون 480 نسخه 5G استفاده می کنند. تراشه ای 8 نانومتری با 2 هسته Kryo 460 Gold (A76) و هسته های کوچک 6 گانه ، به علاوه پردازنده گرافیکی Adreno 619. این تراشه گرافیکی همان GPU مدل S750G است ، بنابراین تراشه در واقع بالاتر از چیزی است که در سری پردازنده 400 وجود داشته است.

گوشی های نوکیا X10 و X20 با پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و ساپورت شبکه 5G معرفی شدند

X20 دارای پیکربندی چندگانه ای نسبت به مدل X10 نیز می باشد : پیکربندی حافظه داخلی و حافظه رم 6/128 گیگابایت و 8/128 گیگابایت . X10 همچنین دارای یک گزینه قابل خرید 6/128 گیگابایتی از حافظه داخلی و حافظه رم بوده ، به علاوه دو گزینه دیگر – 6/64 گیگابایت و 4/128 گیگابایت نیز در دسترس است. ممکن است بخواهید حافظه RAM را بیشتر از فضای ذخیره سازی انتخاب کنید زیرا هر دو مدل می توانند کارت های microSD را تا 512 گیگابایت شناسایی کنند (اما توجه داشته باشید که این اسلات مجزا نبوده و تنها می توان در دو حالت از آن استفاده کرد: دو سیم کارته همزمان یا یک سیم کارت و یک کارت microSD).

هر دو تلفن X دارای نمایشگر های LCD با اندازه 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل هستند. این دو پنل دارای روشنایی متوسط ​​(450 نیت) و پوشش گستره رنگ (82 درصدی رنگ های NTSC) هستند و فاقد هرگونه چیز فانتزی مانند میزان نرخ تازه سازی بالا یا حتی شیشه تقویت شده هستند. خرید این گوشی از خرده فروشی ها مساوی است با دریافت یک محافظ رایگان نمایشگر.

قسمت دوربین ویژگی برجسته گوشی Nokia X20 است. این دیوایس دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بر روی بدنه پشتی است که صد البته همراه با لنز بهینه شده توسط ZEISS عرضه می شود. تراشه اسنپدراگون 480 در ضبط ویدیوی 1080p نیز کارش را به خوبی انجام می دهد ، بنابراین انتظار بیشتری از این دوربین نباید داشته باشید.

گوشی های نوکیا X10 و X20 با پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و ساپورت شبکه 5G معرفی شدند

بعدی دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده عریض است. با استفاده از ویژگی Dual Sight می توانید با استفاده از دو دوربین همزمان عکس بگیرید و فیلم ضبط کنید. منظره یاب را می توان به عنوان صفحه تقسیم شده یا تصویر در تصویر پیکربندی کرد. انواع ترکیب ها امکان پذیر است ، به عنوان مثال اصلی + دوربین های فوق العاده عریض یا حتی جلو + ماکرو. دو ماژول آخری بر روی بدنه پشتی نیز یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستند. دوربین جلو با سنسور 32 مگاپیکسل (و لنز فوکوس ثابت) یکی دیگر از علائم برجسته این مدل است.

نوکیا X10 در این بخش مقداری ضعیف تر عمل کرده است. دوربین اصلی آن بر اساس یک سنسور 48 مگاپیکسلی ساخته شده است ، اگرچه هنوز هم ویژگی لنز بهینه شده توسط ZEISS را دارد. سه سنسور باقیمانده در بدنه پشتی با مدل X10 یکی هستند ، از جمله سنسور زاویه عریض 5 مگاپیکسلی ، سنسور های ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی. دوربین سلفی نیز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی کاهش پیدا کرده است.

از نظر اتصال ، هر دو گوشی دارای قابلیت اتصال به شبکه های 5G هستند ، البته (دو سیم کارته) ، به علاوه Wi-Fi 5 ، بلوتوث 5.0 با aptX HD / Adaptive و NFC. اتصال سیمی شامل USB-C (USB 2.0) به علاوه جک هدفون 3.5 میلی متری ، همراه با گیرنده رادیوی FM است.

گوشی های نوکیا X10 و X20 با پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و ساپورت شبکه 5G معرفی شدند

هر دو گوشی از همان باتری 4470 میلی آمپر ساعتی استفاده می کنند که با قول استاندارد HMD در مورد دوام باتری همراه است. برای شارژ ، هر دو مدل از شارژر سریع 18 وات پشتیبانی می کنند. در بعضی مناطق و بسته به خورده فروشی ها ، مدل X20 شارژر را در جعبه خود به همراه دارد ، مدل X10 اما فقط با کابل USB-C عرضه می شود.

این دو گوشی با اندروید 11 و رابط کاربری نزدیک به اندروید خام عرضه می شوند. شاهد استفاده از سنسور اثر انگشت ترکیب شده با دکمه پاور نیز هستیم و یک دکمه دستیار Google در طرف دیگر دستگاه وجود دارد. X10 دارای مقاومت اولیه در برابر آب است (IP52 ، یعنی می توانید آن را زیر باران بیرون بیاورید).

نوکیا X20 در ماه مه با قیمت 350 یورو به بازار عرضه می شود. نوکیا X10 نیز قرار است یک ماه بعد در ماه ژوئن با برچسب قیمتی 310 یورو وارد بازار شود. با اینکه قیمت این مدل ها به هیچ عنوان قابل رقابت با محصولات چینی از جمله شیائومی نیست ، اما نباید از پشتیبانی سه ساله آنها غافل شوید.

نظر شما درباره این دو محصول جدید نوکیا چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

4 دیدگاه ها

  1. در حد میان رده گوشی های عالی هستن پردازنده قوی و ۵Gو نمایشگر بزرگ با رزولوشن FHD+و باتری بزرگ۴۵۰۰و طراحی جذاب
    قیمتش احتمالا برای خاورمیانه و اسیا کمتر هست
    این قیمت مخصوص اروپا هست و قیمت جهانی نیست

    پاسخ

  2. گوشی های با کیفیتی می زنه برای همین نمی تونه با همون قیمت با چینی ها رقابت کنه… دقیقا همین اتفاق برای سونی هم میوفته…دنیای غریبی است.

    پاسخ

    آرمین گفته:
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ساعت: ۰۰:۲۷

    دقیقا … بعد از مدت ها رفتم بازار های موبایل یه گشتی زدم.. واقعا برندهای چینی بازار رو گرفتن..

    پاسخ

    آرمین گفته:
    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ساعت: ۰۰:۲۸

    البته به نظر من مشکل از کاربرهاست…
    مردم دنبال کیفیت نیستند.. خارج شدن همین نوکیا چند سال پیش گویای این موضوعه.. و حتی سونی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here