سونی از نسخه 5 اَندروید رابط کاربری خود را به رابط کاربری اَندروید خام گوگل بسیار نزدیک کرد و تا به امروز، سیستم عامل شخصی سازی شده گوشی هایِ اکسپریا بیشترین شباهت را به اَندروید خام گوگل دارد. این موضوع در چند نسل اَخیر به خوبی لمس شده است و با نزدیک تر شدن رابط کاربری سونی به اَندروید خام گوگل، عملاً نسخه هایِ جدید در فواصل کوتاه تری به دست کاربران محصولات اکسپریا رسیده است.

همانطور که در جریان هستید، سونی از اَندروید 7 به بعد دایلر گوشی هایِ اکسپریا را بسیار به دایلر گوشی هایِ نکسوس و پیکسل گوگل نزدیک کرد. با این حرکت اما، برخی از کاربران گزارشاتی از وجود لگ در قسمت تاریخچه تماس ها داشتند، که با بررسی هایِ انجام شده متوجه شدیم که این موضوع صحت دارد.

با توجه به اینکه در نسخه هایِ اَخیر سونی هیچگونه حرکتی برایِ برطرف کردن این مشکل در گوشی هایِ قدیمی خود که به اَندروید 7 و 7.1 بروزرسانی شده اند انجام نداد و از طرفی کاربران و همراهان همیشگی ما از این موضوع بسیار شاکی بودند، برآن شدیم تا راه حلی قطعی برایِ این مشکل به شما پیشنهاد دهیم. اگر شما هم از این مشکل رنج میبرید، در ادامه این آموزش با ما همراه باشید…

نکته: پیش از ورود به مبحث آموزش بهتر است توضیحی کوتاه درباره این روش به شما ارائه دهیم. در این آموزش ما قصد داریم دایلر اَندروید خام را بر رویِ گوشی اکسپریایِ شما نصب کرده و با جایگزینی آن به عنوان دایلر اصلی، مشکل لگ زدن در بخش تاریخچه تماس را حل کنیم. در این روش شما نیاز به روت کردن گوشی هوشمند خود ندارید و هر زمان که خواستید میتوانید با برگشتن به مراحل اول آموزش، مجدداً دایلر پیشفرض را دایلر اکسپریا قرار دهید.

« آموزش »

1. اول از همه باید آخرین نسخه تست و پچ شده دایلر گوگل را از پلی استور اختصاصی اکسپریا دانلود و بر رویِ گوشی هوشمند اکسپریایِ خود نصب کنید. برنامه مذکور را میتوانید از اینجا دانلود کنید.

2. در قدم بعدی و پس از نصب دایلر جدید، به تنظیمات گوشی (Settings) رفته و سپس وارد گزینه برنامه ها (Apps) شوید.

3. حال علامت چرخ دنده که در سمت راست بالایِ صفحه قرار دارد را انتخاب کنید (در شکل زیر مشخص میباشد).

4. در صفحه جدید باز شده گزینه Phone App را انتخاب کنید.

5. حالا در صفحه جدید باز شده گزینه دوم که دایلر پچ شده گوگل میباشد را طبق شکل زیر انتخاب کنید.

6. کار شما تمام شد. حالا میتوانید در منویِ لانچر خود برنامه Phone را پیدا کرده و به جایِ دایلر اصلی اکسپریا از آن استفاده کنید.

توجه: همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، همچون شکل فوق، بخش دایلر و ورودی و خروجی تماس هایِ شما با حالت دایلر اکسپریا متفاوت میشود. برایِ بازگشت به حالت سابق میتوانید مراحل 2 تا 5 را مجدداً طی کرده و در صورت نارضایتی مجدداً دایلر اکسپریا را به عنوان دایلر پیشفرض انتخاب کنید.