اپل میزان تولید آیفون 11 پرو مکس را کاهش میدهد

0
۵۵,۶۵۶

آیفون 11 پرو مکس | اکنون که یک ماه از آغاز فروش گوشی های سری آیفون 11 گذشته است، اپل به منظور متعادل سازی میزان عرضه و تقاضا قصد دارد تغییراتی در میزان تولید گوشی های جدید خود اعمال کند.

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس

 

محبوبیت آیفون 11 بسیار بیشتر از آیفون XR است

 

بنا به گزارشات اخیر، کوپرتینویی ها قصد دارند که تا پایان سال 2019 حدود 70 میلیون واحد گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو به فروش برسانند و بخش عظیمی از این میزان عرضه نیز به موفقیت گوشی 699 دلاری اپل مربوط میشود.

از آنجایی که این گوشی ها در اواخر ماه سپتامبر عرضه شوند، گفته میشود که اپل تا به حال 12 میلیون واحد گوشی آیفون 11 به فروش رسانده است. این میزان فروش حدود 15 درصد بیشتر از فروش نسل قبلی این گوشی یعنی آیفون XR است. این گوشی دقیقاً یک سال پیش عرضه شد و دلیل اصلی افزایش تولید 1.6 میلیون واحدی آیفون 11 میباشد.

آیفون 11 پرو مکس

هنوز دقیقاً مشخص نیست که آیفون 11 در هر کشور چقدر فروش داشته است اما گزارش های اخیر حاکی از فروش بالای این گوشی در کشور چین هستند. گفته میشود که تا ماه سپتامبر سال جاری، میزان تقاضای آیفون در کشور چین 230 درصد افزایش داشته است. همچنین به لطف افزایش محبوبیت پرچمداران در اروپا و همچنین در کشورهایی نظیر ژاپن و استرالیا، اپل در سطح جهانی افزایش سهم چشمگیری را تجربه کرده است.

 

ممکن است که سری آیفون 11 پرو فروش ناامیدکننده ای داشته باشند

 

گزارش های متعددی حاکی از فروش بیش از انتظار آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در ایالات متحده و در سایر مارکت ها هستند اما آقای ژانگ از سازمان Rosenblatt Securities به این شرایط چندان خوشبین نیست. جدیدترین آمار آقای ژانگ حاکی از فروش ناامیدکننده ی دیوایس های پریمیوم میباشد. ژانگ میگوید که میزان فروش سری آیفون 11 پرو نسبت به سری آیفون XS حدود 15 درصد کمتر بوده است. به همین دلیل اپل قصد دارد که میزان تولید آیفون 11 پرو مکس را به اندازه ی 2 میلیون واحد کاهش دهد.

آیفون 11 پرو مکس

با این تفاسیر میزان فروش ترکیبی گوشی های سری آیفون 11 تا پایان سال جاری تقریباً بدون تغییر خواهد ماند. همچنین کاهش عرضه ی احتمالی پرچمداران اپل در آینده، به عدم وجود ظرفیت کافی برای تولید مربوط خواهد بود و این کمپانی از لحاظ تأمین قطعات مشکلی نخواهد داشت.

 

گفته میشود که اپل در نیمه اول سال 2020 با کاهش فروش مواجه خواهد شد

 

ژانگ معتقد است که اپل در سال آینده کاهش فروش شدیدتری را نسبت به سال جاری تجربه خواهد کرد. این مسئله ممکن است به کاهش عرضه ی سالانه ی آیفون های اپل منجر شود و فروش گوشی های این کمپانی صرفاً تا پایان فصل کریسمس امیدوارکننده خواهد بود.

با وجود اینکه امسال سری آیفون 11 پرو در بازه ی زمانی مشابهی نسبت به نسل قبل عرضه شدند، آیفون 11 نسبت به آیفون XR یک ماه بیشتر برای فروش در دسترس بود. به همین دلیل اپل در طول ماه سپتامبر فروش بالاتری را تجربه کرد و بدون شک تا پایان سه ماهه ی چهارم سال جاری گوشی های بیشتر را روانه ی بازار خواهد کرد اما در عوض میزان تقاضا در اوایل سال آینده ضعیف خواهد بود.

آیفون 11 پرو مکس

ژانگ معتقد است که فروش سالیانه اپل در سه ماهه دوم سال 2020 کاهش خواهد داشت. اکثر تحلیلگران معتقدند که گوشی های اپل در سال آینده میزان فروش مشابهی نسبت به سال جاری خواهند داشت و حتی عرضه ی آیفون SE 2، این میزان فروش را بالاتر نیز خواهد برد اما ژانگ معتقد است که عرضه ی آیفون SE 2 تأثیر ناچیزی خواهد داشت. تحلیلگر مشهور اپل یعنی مینگ چی کو معتقد است که اپل به صورت ماهانه حدود 4.4 میلیون واحد گوشی آیفون SE 2 تولید خواهد کرد اما ژانگ به تولید 3 میلیون واحدی از این محصول اشاره کرده است که به میزان تولید آیفون SE اورجینال در 6 ماهه ابتدایی فروش این گوشی نزدیکتر است.

منبع: Phone Arena

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here