در کنگره بین المللی موبایل 2018 انتظار معرفی چه محصولاتی را داریم؟

6
۳,۵۴۶

پس از پایان یافتن بزرگترین گردهمایی کمپانی های بزرگ تولیدکننده ی فناوری های روز دنیا یا همان CES 2017، نوبت به بزرگترین گردهمایی کمپانی های تولیدکننده ی گوشی های هوشمند می رسد. کنگره بین المللی موبایل یا MWC، هر ساله در شهر بارسلونا و در اواخر ماه فبریه برگزار می شود که در آن کمپانی های بزرگ تولیدکننده، از جدیدترین و هیجان انگیزترین محصولات خود رونمایی می کنند. امروز و در این پست قصد داریم ببینیم که هریک از کمپانی ها قصد معرفی چه محصولاتی در این نمایشگاه را دارند.

سامسونگ:

یکی از بیشترین توجه ها در کنگره بین المللی موبایل امسال بروی سامسونگ و معرفی محصولات جدید این کمپانی خواهد بود. دلیل اصلی این تمرکز هم این است که پیشتر خبرهای موثقی منتشر شده بود که بر اساس آن ها، سامسونگ در کنفرانسی اختصاصی در کنگره بین المللی موبایل 2018 از پرچمداران سری گلکسی اس 9 خود رونمایی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ تمرکز ویژه ای بروی عملکرد دوربین پرچمدارهای جدید خود خواهد داشت. تا جایی که این کمپانی به دنبال دستیابی به قابلیت گشودگی متغیر دریچه ی دیافراگم برای لنز دوربین بوده است و در اس 9 به آن دست پیدا کرده است که به شکل قابل توجهی تجربه ی عکاسی با گوشی های موبایل را بهبود خواهد بخشید.

همچنین، از مدت ها پیش شایعه شده بود که این کمپانی در حال کار بروی اسمات فون هایی با قابلیت خم شدن می باشد اما به نظر نمی رسد که در کنگره بین المللی موبایل امسال شاهد معرفی محصولاتی از این دست باشیم.

سال گذشته در MWC 2017، سامسونگ از یک مدل تبلت جدید ب نام گلکسی تب اس 3 رونمایی کرد. حالا این پرسش مطرح می شود که آیا این کمپانی قصد معرفی مدل جدیدی از این تبلت در کنگره بین المللی موبایل 2018 را دارد یا خیر. اما در صورتی که هم چنین قصدی را داشته باشد، به دلیل عدم انتشار تصاویر، اسم و مشخصات فنی این تبلت، نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

ال جی:

گوشی های پرچمدار ال جی در دو سال گذشته در کنگره بین المللی موبایل معرفی شده اند. همین موضوع، احتمال معرفی پرچمدار جدید این کمپانی با نام ال جی جی 7 را در MWC 2018 افزایش می دهد. اما با توجه به اخباری که به تازگی از این کمپانی کره ای منتشر شده است، گمانه زنی در مورد محصولات جدید آن اندکی دشوار شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، مدیرعامل کمپانی ال جی شخصاً دستور تغییر کلی طراحی استفاده شده در گوشی G7 را صادر کرده است که این تغییر در طراحی می تواند روند تولید، معرفی و عرضه ی محصول را در مقایسه با سال گذشته، به تاخیر بیندازد.

سونی:

سال گذشته طی کنگره بین المللی موبایل، کمپانی سونی از یک گوشی قدرتمند با نام اکسپریا XZ پرمیوم رونمایی کرد. در این گوشی از صفحه نمایش 4K HDR استفاده شده بود که آن را منحصر به فرد می کرد. همچنین، این گوشی به طراحی بدنه ی فلزی، مقاوم در برابر آب و بهترین سنسور سونی تا آن زمان مجهز شده بود.

حالا و با نزدیک شدن به کنگره بین المللی موبایل امسال، شایعات جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن ها، سونی قصد دارد تا از گوشی جدیدی با نام Sony Xperia XZ Pro در این نمایشگاه رونمای کند. گوشی Sony Xperia XZ Pro می تواند نخستین گوشی سونی باشد که در آن از دوربین دوگانه و صفحه نمایشی با نسبت تصویر 18:9 استفاده شده است. علاوه بر این ها، ممکن است این گوشی از انوع پنل های OLED برای بهبود عملکرد خود استفاده کند. سونی مدتی است که در حال تولید تلوزیون هایی با پنل های OLED است اما این کمپانی هنوز در گوشی های خود از این فناوری استفاده نکرده است.

همچنین، از آن جایی که سونی به تازگی از یک گوشی میان رده ی خود رونمایی کرده است، انتظار نمی رود که این کمپانی در جریان MWC 2018 از گوشی میان رده ی جدید دیگری رونمایی کند.

هواوی:

در جریان کنگره بین المللی موبایل سال گذشته، این کمپانی از گوشی های P10 و P10 Pro رونمایی کرد. حالا و پس از گذشت یک سال، انتظار می رود که این کمپانی از گوشی های جدید خود با نام P11 رونمایی کند. البته در این زمینه و مشخصات گوشی های جدید این کمپانی اطلاعات جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن ها، نام جدید این محصولات نه P11، بلکه P20 و P20 Plus و P20 Pro می باشد.

بر همین اساس، در این گوشی های جدید از طراحی با حاشیه ی اندک اطراف صفحه نمایش استفاده خواهد شد. همچنین، قاب پشتی این گوشی ها میزبان سه دوربین به عنوان دوربین های سلفی خواهد بود که انتظار برای معرفی آن ها را بسیار هیجان انگیزتر می کند.

نوکیا:

در ماه های گذشته گوشی های فوق العاده ای با برند نوکیا عرضه شده است. پیش بینی ها حاکی از این است که کمپانی HMD در جریان کنگره بین المللی موبایل 2018، از سه گوشی جدید رونمایی خواهد کرد. گوشی اول، نوکیا 9 خواهد بود که پرچمدار جدید این کمپانی به شمار می رود و در آن از سخت افزار بسیار قدرتمندی استفاده خواهد شد. گوشی بعدی، یک اسمارت فون رده پایین با نام نوکیا 1 خواهد بود. و در نهایت، محصول آخر گوشی نوکیا 3310 خواهد بود که یک نسخه ی آن به پشتیبانی از شبکه ی 4G مجهز خواهد شد.

شیائومی:

کمپانی شیائومی به تازگی اطلاعیه ی کنفرانس اختصاصی خود در کنگره بین المللی موبایل 2018 را منتشر کرده است. احتمال بالایی وجود دارد که این کمپانی چینی از پرچمدار جدید خود با نام شیائومی می 7 در این مراسم رونمایی کند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که این کمپانی در حال کار بروی گوشی شیائومی می مکس 3 که یک گوشی میان رده با تمرکز بر عملکرد باتری می باشد، است.

HTC:

کمپانی تایوانی HTC به تازگی محصولات جدیدی از خط تولید U11 را معرفی کرده است. از همین رو، احتمال معرفی محصولات جدید در کنگره بین المللی موبایل امسال به وسیله ی این کمپانی بسیار کم است. هرچند که همچنان می توان امید داشت که HTC از یک پرچمدار جدید در این مراسم رونمایی کند و همه ی طرفداران خود را سورپرایز نماید.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. فقط پاراگراف منتسب به سونی رو خوندم
    بقیه بود و نبودشون فرقی به حالم نداره
    اصلاً اخبارشونم برام مهم نیست
    به خاطرش پیگیری نمیکنم
    ***********
    گوش هایت را به همه بسپار، اما صدایت را به عده ای معدود. ویلیام شکسپیر

    پاسخ

  2. هیچ سالی شاهد انقدر پرچمدار توی MWC نبودیم!

    در این MWC اولین گوشی هوشمند با صفحه ۴K HDR اولد (پرچمدار سونی) ، اولین گوشی هوشمد جدید و تجاری با قابلیت تغییر دیافراگم! (گلکسی S9) ، اولین گوشی با دوربین سه گانه (هواوی P20) و اولین پرچمدار واقعی نوکیا بعد از سال ها رو شاهد خواهیم بود!

    البته توی مطلب دو تا ایراد لااقل هست :
    اول اینکه گوشی جدید سری U11 بیشتر جایگزین U Ultra هست و پرچمدار نیست اما معرفی احتمالا پرچمدار بعدی اچ تی سی یکی دوماه بعد از MWC معرفی میشه
    صفحه پرچمدار اصلی سونی هم طبق گفته خود سونی و تمام اطلاعات لورفته ۱۸:۹ نیست! و اسمش هم کاملا بعیده XZ Pro باشه! این اسم کاملا ساختگیه! لااقل از نظر من که اینطوره

    شیائومی هم احتمالا مدل می میکس ۲s رو هم معرفی میکنه

    پاسخ

    Cyboy گفته:
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۶

    تایید میشه :thumbup:

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here