رسمی: سونی برنامه‌ به‌روزرسانی اندروید 10 را اعلام کرد

    13
    ۷۶,۶۶۵

    برخلاف سال‌های گذشته که سونی بلافاصله بعد از معرفی نسخه جدید اندروید، اقدام به اعلام برنامه خود در جهت به‌روزرسانی گوشی‌های اکسپریا می‌کرد، امسال با تاخیر حدوداً سه ماهه دست به این کار زد. چندی قبل اپراتور ژاپنی برنامه به‌روزرسانی اندروید 10 را برای گوشی‌های سونی اعلام کرده بود که این برنامه فقط مختص به ژاپن بود.

    حال مشاهده می‌کنیم که سونی موبایل در وبلاگ رسمی خود، برنامه نهایی به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کرده است. سونی موبایل کاملاً مطابق با انتظارات، تنها گوشی‌های 2 سال اخیر خود را در لیست قرار داده است. به عبارت دیگری قدیمی‌ترین اسمارت فون سونی که اندروید 10 را تجربه خواهد کرد، اکسپریا XZ2 است.

    در این لیست، اکسپریا 1 و اکسپریا 5 در صدر فهرست قرار دارند که قرار است تا اواخر سال جاری میلادی یعنی تا پایان ماه دسامبر این آپدیت را بدست خواهند آورد. پس از این دو، سونی به سراغ اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس، اکسپریا XZ2، اکسپریا XZ2 Compact، اکسپریا XZ2 Premium و اکسپریا XZ3 خواهد رفت که در اوایل سال 2020 فرآیند به‌روزرسانی برای آنها آغاز خواهد شد.

    با توجه به اینکه اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 Compact آخرین نسل از گوشی‌های سونی در بازار ایران هستند، اندک کاربرانی از سونی در ایران شانس دریافت آپدیت اندروید 10 را خواهند داشت. کاربران گوشی‌های 2017 و ماقبل آن دیگر تجربه دریافت آپدیت اندروید 10 را نخواهند داشت.

    [تعداد: 6    میانگین: 3.2/5]

    13 دیدگاه ها

    1. یادش بخیر تا دوماه پیش منم سونی داشتم ولی دیگ سونی مارو ول کرد به امونه خدا رفت. منم بعد از ۱۰ سال تجربه استفاده از گوشیای سونی رفتم سراغ سامسونگ

      پاسخ

    2. میشه لطفا مدلش رو ذکر بفرمایید! کدوم مدل شیائومی رو دارید که از چهار سال پیش تا حالا( یعنی اندروید لالیپاپ تا اندروید ۱۰) هنوز داره آپدیت میگیره؟!
      شاید شما نمیدونی اصلا آپدیت گرفتن چیه؟ هر چی اومد بالای صفحه و گفت بروزرسانی که دلیل بر این نیست گوشیت اندرویدش بالا رفته. اگر به این باشه که من گوشی قدیمی تر سونی هم دارم که آپدیت میگیره.

      پاسخ

    3. من حتی لوازم خونگی هم تا جایی که سونی داشت خریدم از کیفیتشون راضی هستم ولی همه چی کیفیت نیست دیگه سنگ سونی رو به سینه نمی زنم
      نه فقط به خاطر ابدیت ندادن به گوشیم بیشتر به خاطر این بازار یابی مضخرفش

      پاسخ

    4. خدایی من نمیدونم فن های سونی دقیقا چرا انقد سنگش به سینه میزنن
      شیائومی که به قول خیلی هاشون برند آشغال و چینی هست الان سه چهار ساله که منیه گوشی پااین ردش دارم هنوزم آپدیت میگیره
      لطفا از تعصب الکیتون دست بکشید

      پاسخ

    5. دوستان فکر نکنید خیلی آندروید ۱۰ شاهکاره به خدا تغییر در آندروید تازه توی ۱۲ ی کم مشهود میشه الان بین ۸ و ۹ و ۷ چقدر فاحش فرق بود؟؟؟؟؟ جز دوربین فول اچ دی ۹۶۰ شد و ولوم تغییر کرد؟؟؟ ی ۳دی عکس انداختن هم اومد درسته؟ تقصیر سونی هم نیست آندروید نوع کد نویسیش همین هست و من به شخصه فکر میکنم ۱۲ یا ۱۳ ی کم تعییر کنه شااااید.نمیگم الان تغییری نکرده دو سه تا مثال زدم منظور این نیست همین فقط بوده ولی انقدر بزرگ تغییر نکرده که بگیم فوق العاده شده

      پاسخ

    6. سونی ظلم کرد به کاربران سال ۲۰۱۷ چون کمترین آپدیتو xzp و xz1 گرفتن

      پاسخ

      سعید گفته:
      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۱:۱۰

      عزیز جان پرمیوم با هفت اومد و تا ۹ ساپورت شد ولی ایکس زدوان با هشت اومد تا نه ساپورت شد و این بی انصافیه هرچند فقط رقم عوض شد بیشتر فرقی نمیکنه

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
    Please enter your name here