هواوی برند آنر را به مبلغ 15 میلیارد دلار به Digital China فروخت؛ حفظ 7 هزار کارمند شرکت

1
۲۲,۶۸۶

در همین ماه گذشته بود که خبری را برای شما پوشش دادیم که می گفت شرکت چینی هواوی بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا و غول فناوری چینی به دلیل تحریم های سنگین ایالات متحده قصد دارد تا زیر برند آنر را به فروش برساند و اکنون گزارش ها می گویند که این شرکت قصد دارد تا برند آنر که گوشی های بودجه محور می سازد را به مبلغ 100 میلیارد ین (15 میلیارد دلار) به شرکت Digital China Group و دولت محلی شهر شنژن به فروش برساند.

گزارشی که اخیرل از سمت خبرگزاری رویترز منتشر شده است به این مورد اشاره می کند که به دلیل تحریم های سنگین تجاری آمریکا و محدودیت های اعمال شده بر روی شرکت هواوی، آنها هیچ چاره ای جز فروش این برند برای نجات هواوی ندارند، چرا که هواوی در تامین قطعات مصرفی گوشی های هوشمند خودش به مشکل بر خورده است. این شرکت عرضه تراشه خود را از دست داده است و داشتن بودجه ای متناسب با آن، موجودی تراشه های فعلی و در حال کاهش نیز فشار بیشتری بر هواوی خواهد گذاشت.

این گزارش همچنین در میانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، که تغییراتی در رهبری این کشور خواهد داشت، به دست رسیده است. اگرچه، هواوی به وضوح امیدی به تغییر قریب الوقوع در سیاست مناسب برای موقعیت خود ندارد. به عبارت دیگر، علیرغم به قدرت رسیدن جو بایدن، ممکن است ادعا های خطرات امنیتی چین همچنان ادامه داشته باشد. گفته می شود که این معامله “تماما نقدی” است و تقریبا شامل همه دارایی ها، نشان تجاری، قابلیت تحقیق و توسعه و حتی مدیریت زنجیره تامین نیز خواهد بود.

در حالی که این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، منابع مختلف معتقدند که این شرکت ممکن است تا روز یکشنبه (15 نوامبر 2020) این خبر را به صورت رسمی اعلام کند. طبق گفته منابع خبری، گروه دیجیتال چین با داشتن تقریبا 15 درصد ز سهام Honor Terminal Co Ltd، که قبلا کاملا متعلق به هواوی بوده، در میان دو سهامدار برتر برند آنر قرار می گیرد. این معامله موجب می شود تا دیجیتال چین عمده معامله را از طریق وام های بانکی تمین کند، که حداقل توسط سه شرکت سرمایه گذاری پشتیبانی می شود که آنها نیز توسط مرکز فناوری مالی شنژن چین پشتیبانی می شوند. این بنگاه ها هر کدام حدود 10 تا 15 درصد سهام را در اختیار دارند.

پس از انعقاد این قرارداد، آنر هنوز قصد دارد بیشتر مدیران خود و بیش از 7000 کارمند و نیروی کارش را حفظ کند. بعلاوه، آنها قصد دارند تا سه سال آینده شرکت آنر را به سهامی عام بدل کنند. در حال حاضر، آنر از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است، در حالی که هواوی، دیجیتال چین و دولت شنژن هنوز در این مورد پاسخی نداده اند.

هواوی برند آنر را به مبلغ 15 میلیارد دلار به Digital China فروخت؛ حفظ 7 هزار کارمند شرکت

اکنون که به روز اعلام انعقاد این قرارداد به صورت رسمی نزدیک می شویم، جزئیاتی از مدیریت احتمالی برند آنر در خبرگزاری های آنلاین فاش شده است.

طبق این گزارش، پس از مستقل شدن برند آنر از هواوی، برخی از مدیران ارشد هواوی به برند آنر خواهند پیوست. رئیس بخش مشتریان شرکت هواوی آقای کو وانسو (COO Wansao) ممکن است به عنوان رئیس جدید برند آنر منتسب شود در حالی که ژائو مینگ (Zhao Ming) رئیس فعلی این برند به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت خواهد کرد.

علاوه بر این، چندین مدیر ارشد دیگر، از جمله رئیس بخش مشتریان، حسابداری، فناوری اطلاعات و کیفیت خدمات نیز تایید کرده اند که آنها حتی پس از جدا شدن از هواوی با این شرکت به همکاری خود ادامه خواهند داد.

این شرکت همچنین قصد دارد بیش از 7000 کارمند خود را حفظ کند و گزارش شده است که آنها از مقر هواوی در شنژن به یک فضای اداری جدید در منطقه فوتیان، پارک صنعتی نسل جدید شنژن منتقل خواهند شد.

کارکنان شرکت جدید مشوق های سهام خواهند داشت و این شرکت همچنین دو بسته غرامت برای آنها در نظر گرفته است که شامل بازپرداخت سهام کامل و 1.7 برابر 19 سال جبران درآمد است.

انتظار می رود که در روز های آتی این شرکت در مورد این معامله جدیدش اطلاعات بیشتری را منتشر سازد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here