هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

8
۳۲,۹۵۵

دیروز بود که شرکت هواوی از چهار گوشی عضو خانواده Mate 40 رونمایی کرد که این گوشی ها شامل Mate 40، Mate 40 Pro، Mate 40 Pro Plus و نسخه پورشه دیزاین Mate 40 RS می شدند. وب سایت معروف DxOMark گوشی هواوی میت 40 پرو را بررسی کرده و لقب بهترین دوربین گوشی های هوشمند را برای عکاسی سلفی و عادی به این گوشی اعطا کرده است.

در بحث دوربین عکاسی، این گوشی موفق شده است تا لقب پادشاهی را از گوشی شیائومی Mi 10 Ultra پس گرفته و در رتبه اول جای بگیرد. اما در مورد بهترین دوربین برای عکاسی سلفی، این تاج پادشاهی پیش از این هم در دست عضو دیگر این خانواده یعنی گوشی هواوی P40 Pro بوده است.اکنون این گوشی موفق به کسب امتیاز 136 شده که این از نتیجه بررسی تک به تک دو بخش عکاسی و فیلمبرداری بدست آمده است.

هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

اگر علاقه مند هستید تا به طور کامل نقد و بررسی وب سایت DxOMark را مطالعه نمایید، پیشنهاد می کنیم روی این لینک کلیک کرده و به وب سایت اصلی آنها مراجعه کنید. هر چند که ما در اینجا به بخش های مهم این بررسی اشاره کرده ایم که با دوربین پشتی شروع می شود.

بگزارید به شما بگویم که گوشی هواوی میت 40 پرو موفق شده تا امتیاز 140 را در بخش عکاسی کسب کند. DxOMark به شدت تحت تاثیر قابلیت های این گوشی در بخش dynamic range قرار گرفته است چرا که در تمامی حالت های نوری می توان این را دید که دوربین گوشی از پس عکاسی برای این شرایط بر می آید و این شامل لحظات خاص با نورپردازی خاص هم می شود. کاملا مشخص است که این به معنی بهترین گوشی برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف است.

هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

دوربین گوشی همچنین بین ثبت بافت جزئیات و کاهش نویز تصاویر خوب عمل می کند و این شامل ثبت جزئیات مناسب در تمامی شرایط نوری و نویز کم تصاویر می شود. فوکوس خودکار روی دوربین اصلی صحیح بوده و آزادانه می توان از آن استفاده کرد، در حالی که در حالت پرتره می توان انتظار بوکه های طبیعی را داشت که بسیار شبیه به چیزی است که از دوربین های DSLR با لنز های سریع می توانید انتظار داشته باشید. رندرینگ رنگ ها نیز بسیار عالی انجام می شود.

فوکوس خودکار روی دوربین تله فوتو اندکی مشکل دارد و اگر گوشی به یک لنز زوم دوم با دامنه کوتاه تر مجهز بود می توانست کارایی بیشتری داشته باشد، درست مانند گوشی Mate 40 Pro Plus و Mi 10 Ultra. دوربین زاویه عریض نیز در بحث کیفیت کارایی عالی داشته اما جزو محدود ترین دوربین های زاویه عریض بازار به حساب می آید.

هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

گوشی Mate 40 Pro در بحث فیلمبرداری هم رتبه اول 116 را دریافت کرده است چرا که در تمامی شرایط نوری موفق شده تا نویز کم و جزئیات مناسب را ثبت نماید. رنگ ها خوب هستند و ترکیب بندی سفیدی (white balance) هم به خوبی کار می کند. فوکوس خودکار به خوبی کار می کند و در زمانی که سوژه جای خود را تغییر می دهد به سرعت و به شکلی روان و سریع بر رویش فوکوس می کند. تثبیتگر دیجیتالی تصویر نیز بسیار خوب است و می توان افکت های سینمایی را با گوشی ثبت کرد که این برای زمانی که در حین دویدن فیلمبرداری می کنید بسیار مناسب است. تنها مشکل دوربین فیلمبرداری زمانی است که در نور کم حرکت می کنید و این زمانی که ناگهان به فضای دارای نور کافی وارد می شوید باعث می شود تا فریم ها تکه تکه دیده شوند.

با چرخاندن گوشی به سراغ دوربین سلفی آن می رویم که می تواند تصویر صورت را در شرایط نوری ضعیف هم به خوبی ثبت نماید و این شامل رنج پویای رنگ ها نیز می شود. این دوربین در شرایطی که منبع نور در پشت سوژه قرار دارد بسیار خوب عمل می کند و یا صحنه هایی که کنتراست تصویر بالاست. رنگ ها عالی بوده و با اینکه وایت بالانس در نور ضعیف هم خوب است اما این می تواند در دیگر شرایط نوری مشکل ایجاد کند.

هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

جدا از فوکوس ثابت دوربین سلفی این گوشی، باز هم موفق شده تا در بخش فوکوس رتبه اول را کسب کند و عمق تصاویر خوبی را از خود به جای بگذارد. با این حال این فوکوس ثابت در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی ندارد. نویز تصاویر در همه شرایط مناسب است و زمانی که صحنه تاریک می شود می توانید ببینید که صفحه نمایش فلاش می زند.

هواوی میت 40 پرو رتبه اول DxOMark در عکاسی با دوربین پشتی و سلفی

در حالت پرتره می توانید بوکه های خوبی را مشاهده کنید اما حتی با دارا بودن سنسور ToF تشخیص عمق هم، می توان دید که گوشه های سوژه مشکل دارد. ویدیو های سلفی اکسپوژر خوبی در همه شرایط داشته و رنگ بندی و وایت بالانس خوبی دارند. هر چند که جزئیات در شرایط نوری ضعیف از بین می رود و این باعث شده تا نویز در شرایط داخل خانه و شرایط نوری ضعیف بیشتر به چشم بیاید.

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

8 دیدگاه ها

  1. تعجب میکنم از کسی که دارو میخواد ولی به جای داروخانه میره نجاری سراغ دارو!
    کاش شرایط اقتصادی مردم ما اونقدر خوب بشه(جایگاهی که حق طبیعیشونه) تا دانششون بالاتر بره و متوجه بشن لوازمشون رو از برند ژاپنی(یا لااقل از کشورهای صنعتی) انتخاب کنن نه اینکه برن توی لوازم چینی دنبال الکترونیک بگردن!
    اگر ۵ دقیقه با xperia 5 ii کار کنن محاله پیش کسی دیگه غیر از سونی برن.
    لحظه ایی که این گوشی رسید دستم و سیم کارتهامو داشتم میذاشتم روش، فقط به یاد بچه های این سایت و مردم ایران افتادم و بغض…
    آرزو کردم همه بتونن این گوشی رو تهیه کنن نه اینکه براشون آرزو بشه.
    نمیدونم واقعا چی بگم ولی حق طبیعی رو نباید گدایی کرد…

    پاسخ

  2. از شما بعیدبود مطلبی از این سایت پولکی نقل کنید. هرکس این سایت رو پول میده ،میگه دوربین تو بهتره.

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۰:۲۵

    قصدمون فقط خبررسانی بود 🙂

    پاسخ

    ایوبA گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۲:۰۶
  3. هنوز سونی رو بررسی نکرده؟

    پاسخ

    علی گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۰:۰۱

    نه، سونی فعلا پول نداده.

    پاسخ

    محمدرضا سیمین فر گفته:
    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۰:۲۵

    نه سونی گوشی رو نفرستاده براشون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here